Изпълнителният директор на Tesla и SpaceX Илон Мъск се включи в кампания за засаждане на дървета, съобщи самият той чрез Twitter.

Мъск обеща да дари 1 млн. дървета на кампанията TeamTrees, която пък посочи, че за всеки дарен долар ще посади по едно дърво.

Кампанията беше стартирана от популярния YouTube влогър Mr. Beast, чието истинско име е Джими Доналдсън, предава Business Insider.

Милиардерът се включи в нея след кратка комуникация с Доналдсън в Twitter относно вида на дърветата и къде ще бъдат засадени.

Без обяснения Мъск публукива в социалната мрежа обещанието си: „OК, звучи легитимно, ще даря 1 млн. дървета.”

Доналдсън отговаря на обещанието на Мъск, наричайки го Treelon Musk, което провокира шефа на Tesla да промени името на профила си в Twitter на Treelon, сменяйки профилната си снимка с изображение на гора.

Трийлон е игра на думи с английската дума за дърво tree, което на български би звучало като Дърволон или нещо подобно...

Какво знаете за кървавия кобалт във вашия смартфон?Условията за труд са брутални и животът на миньорите често се оказва твърде кратък.

Шефът на Twitter Джак Дорси също направи значително дарение за кампанията, предоставяйки 150 хил. долара за каузата.

YouTube също планира да дари милион долара, когато даренията чрез бутона в платформата достигнат тази сума.

Сериозното дарение на Мъск идва на фона на новини, че той е във финансово затруднение, след като беше подсъдим в съдебно дело за клевета.

Състоянието на Мъск възлиза на 23.6 млрд. долара, като по-голямата част от него се дължи на акции в SpaceX и Tesla.

Последователите на Mr.Beast в YouTube са в основата на кампанията, тъй като го провокираха да организира засаждането на 20 млн. дървета, като празник за достигането на 20 млн. абоната в платформата.

Доналдсън си партнира с Arbor Day Foundation – най-дълго опериращата фондация за залесяване.

Според уебсайта на кампанията един долар се равнява на едно дърво, като те ще бъдат засадени сред различни гори, публични пространства и частни имоти в „региони в голяма нужда”.

Сред големите дарители, освен Мъск, попадат бившият инженер на НАСА Марк Робър, влогърът и козметичен предприемач Jeffree Star и други.

Засега кампанията е набрала близо 8 млн. долара.