Изчакването за слизането от самолет може да е доста отегчително и разочароващо в един полет. Понякога времето, в което сме вътре може да продължи повече, отколкото да се качим на борда. Вие сте кацнали, пилотът ви е приветствал с добре дошли до дестинацията, двигателят е изключен и знакът на предпазния колан е изгаснал….но все още сте вътре в самолета. Независимо от това колко бързо станете и вземете чантата си от шкафа над главата, неизбежно ще трябва да изчакате малко по-дълго, за да излезете от самолета.

Ето защо.

След като капитанът е насочил самолета към гейта, изключи двигателя и изгаси предпазната лампа, се изключват светлините против сблъсъка (червената мигаща светлина в горната и долната част на самолета). Вътре обаче светлините на коланите са изгасени, а пътниците вече стоят прави и са нетърпеливи да слязат. Преди вратата да се отвори обаче има още неща, които трябва да се случат.

Наземният екипаж трябва да позиционира стълбите, подравнявайки ги с вратата. След като са свързани, се дава знак за отваряне вратата на самолета, като скоростта това да се случи е различна според вида на самолета.

Разбира се, всяка малка непредвидена ситуация може да удължи този дълъг процес с няколко минути – от проблеми с аварийния плъзгач, през няколко полета, които кацат по това време, до липсата на достатъчно екипаж.

Нещата не зависят от капитана или стюардесите. И вместо да се ядосвате, просто се отпуснете и почакайте още няколко минути.