Защо самолетите може да продължат да изчезват, както полет 370?

6070
Защо самолетите може да продължат да изчезват, както полет 370?

© Pixabay

Изчезването на самолета от полет 370 на Малайзийските авиолинии предизвика редица предложения, свързани със сигурността, които имаха за цел да предотвратят необяснимото изчезване на други големи пътнически самолети. Въпреки това, четири години по-късно, тази вероятност си остава.

Това е така, защото международните изисквания, според които новите самолети трябва да обявяват местонахождението си ежеминутно, когато са в беда, няма да влязат в сила до януари 2021 г.

Изчезването на полет 370 остава най-голямата мистерия в модерната авиация, а издирването му продължава вече рекордно дълго време. Миналия месец нов екипаж възобнови търсенето в Индийския океан.

В ера, в която хората могат да следят своите телефони iPhone и Samsung Galaxy в реално време, най-развитата транспортна индустрия в света все още не е задължена да прави същото за самолетите, които превозват 4 милиарда пътници годишно.

Едноминутното правило пък не важи за използваните в момента 23 500 пътнически самолета, а към тях ще се присъединят още хиляди в следващите три години, най-вече в Азия.

“Не можем да кажем, че MH370 няма да се случи отново, защото ще се случи,” казва Дейвид Стъпълс, преподавател по електронни и радио системи в City University of London. “До 2040 или 2050 г., ще има голям брой самолети, които ще летят, без да са оборудвани с тази система за проследяване.”

Постепенното затягане на регулациите започва през ноември, когато авиокомпаниите ще трябва да следят самолетите на всеки 15 минути, според нови правила, приети от Международната организация за гражданска авиация към ООН.

Част от превозвачите, които вече отговарят на това изискване, са Malaysia Airlines, Singapore Airlines Ltd., Qantas Airways Ltd. и Qatar Airways.

Въпреки това един самолет, който се движи с 500 възела в час (925 км.) и изчезне между тези 15-минутни сигнали, създава потенциална зона на издирване с площ от около 170 000 кв. км. Това е колкото американския щат Флорида.

Малайзия плаща 70 млн. долара за намирането на изчезналия самолетСамолетът Boeing 777 на Малайзийските авиолинии изчезна през 2016 г. по време на полет 370 от Пекин до Куала Лумпур

Шансовете за намиране на оцелели навреме ще са нищожни, особено в океана, а потъналите отломки може да не бъдат засечени с години, казва Джефри Дел от Университета на Централен Куийнсленд в Австралия, който разследва въздухоплавателни инциденти от 1979 г.

За сравнение, зоната на издирване на самолет, който се е разбил между едноминутни сигнали, ще бъде около 748 кв. км - площ, която е 227 пъти по-малка.

“Индустрията предприема стъпки за гарантиране на безопасността, но действа много премерено,” казва пред Bloomberg Том Шмуц, главен изпълнителен директор на Flyht Aerospace Solutions Ltd. “Авиокомпаниите обикновено отлагат промените, защото те се отразяват на оперативните им печалби.”

Базираната в Калгари Flyht продава технология, която проследява самолетите чрез сателит. Нейната система с размерите на куфарче струва по-малко от 60 000 долара и може да указва местонахождението на един самолет на всеки 20 секунди.

Продуктът вече е инсталиран в около 1 800 самолета, казва Шмуц.

MH370 изчезна на 8 март 2014 г., по време на полет между Пекин и Куала Лумпур, с 239 души на борда. Експерти начертаха маршрута на самолета Boeing 777 над Индийския океан, след като прегледаха данните от почасовото му свързване със сателит.

Едва няколко отломки от разбилия се самолет се появиха в Африка, а досега няма намерени тела. През миналия месец щатската компания Ocean Infinity възобнови търсенето с обещание за 70 млн. финансиране от правителството на Малайзия, ако то е успешно.

Съгласно новите правила, които ще влязат в сила от 2021 г., самолетите ще превключват автоматично на едноминутни интервали на проследяване, когато системите му засекат турбуленция, механични проблеми или необяснима промяна в маршрута, както може да се случи при отвличането му, например, или ако пилотите са в безсъзнание.

Пилотите няма да могат да изключват системата, след като тя се активира автоматично. Тя ще се деактивира, след като самолетът лети отново нормално.

Пилотът обаче ще може да изключва системата, ако тя е била ръчно активирана.

Предизвикателствата, свързани с ежеминутното проследяване, включват добавянето на изчислителна мощ и интернет трафик с цел обработването на по-голямото количество данни.

По-сериозните регулации може също така да наложат запазването на повече място на множеството сателити, които биват изстрелвани за задоволяване на търсенето на постоянна интернет свързаност.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

galenavbaseina
# 0
03:02 | 14 February 2018
shtoto i da sledqt vsichko i da se pravqt,che znaqt vsichko i da razsyjdavat s bednite si mozyci, da pluqt i filosofstvat... nikoi ne e gospodar dori na utreshniq den ... MILI POLITICI, ATENCIONE ! I PEVACHKI I PEVCI I VSQKAKVI MALOUMNICI,ZA KOITO NIKOI,A PUK I VSICHKO I IZOBSHTO KOITO I DA E NE BI ZAGINAL. LESHPERI AI DIGAITE SI KRAKATA I V GROBA KATO MN GI DIGATE TIQ DVA PRUSTA, ZA HULA PO SV DUH NE SE PROSHTAVA. AZ NQMA DA VI PROSTQ, TAKA DA ZNAETE... PRODULJAVAITE V SUSHTIQ DUH !!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg