Защо самолетите нямат парашут в случай на инциденти?

26054
Защо самолетите нямат парашут в случай на инциденти?

© Pixabay.com

Хората, които поне веднъж са пътували със самолет, със сигурност са си задавали въпроса защо няма парашути в случай на инцидент.

Френският сайт Sympa-Sympa.com изброява шест причини за това.

1.Самолетът е най-сигурното транспортно средство в света. Рискът от смърт при самолетна катастрофа е едно на един милион, докато вероятността да загубите живота си в автомобилна катастрофа е едно на 5000.

2. Самолетът лети на височина от 10 000 до 12 000 метра със скорост между 800 и 1000 км/ч. В тези условия парашутът е абсолютно безполезен – температурата навън варира между минус 40 и минус 60 градуса по Целзий, а налягането е толкова слабо, че почти няма кислород. Невъзможно е да се оцелее в такава атмосфера.

3. Навлизането в зона на турбуленция може да доведе до паника сред някои по-чувствителни пътници. Това може да създаде тягосна обстановка по време на полета и да направи някои хора непоносими.

4. Повечето от редките самолетни катастофи се случват по време на излитане или кацане. В тези случаи пътниците дори няма да имат време да отворят парашута си заради недостатъчната височина.

Как Boeing 747 промени пътуването по въздух?Днес United Airlines изтегля последния 747 от флотилията си


5. В момент на очертаваща се катастрофа пътниците изпадат в паника – тогава ще им е много трудно да се концентрират, за да поставят парашута си и да напуснат самолета спокойно.

6. Транспортирането на парашути за 150 души или повече би било твърде скъпо, защото самолетът ще трябва да издържи допълнително тегло и ще има по-малко пространство за багажа на пътуващите. Това ще доведе и до повишаване на цената на билетите, тъй като разходите за парашут са твърде високи.

 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

vlady
# 0
11:11 | 21 November 2017
На височина около 10 километра е нужен специален костюм или херметична гондола за нормално дишане - налягането е много ниско и дихателната мускулатура не може да работи нормално. Също изстрелването от катапулт е свързано с претоварване, което не е безопасно за хора без специална подготовка, особено със здравословни проблеми. Аварийното кацане е далеч по-безопасно за нетренирани пътници.
олигофрен
# 1
00:11 | 18 November 2017
доста олигофренска статия написана от профан и лаик. НЯма абсолютно икакъв проблем седалките на пътническите самолети да се монтират на релси, и в случай на авария опашката на самолета (монтирана на кухи болтове с малко количество взрив вътре,) да се взривява, и пътниците да бъдат катапултирани по релсите назад един по един, подобно на ДЕСАНТЕН САМОЛЕТ, който катапултира ТАНКОВЕ и БТР-ри. Парашутите биха били инсталирани във вяка седалка (увеличавайки теглото едва с 15тина килгорама на пътник) и биха се разгъвали моментално чрез сгъстен азот, въздух или ЦО2, правейки възможно и катапултирането при свръх ниски височини от рода на 100 метра, подобно на десантчици скачащи на ниска височина. Просто алчните корпорации не им се плаща и предпочитат вместо тези 15 кг на пътник за парашут да товарят карго и пощенски пратки и да печлят мангизи!!!!
Глупости
# 2
14:11 | 17 November 2017
В почти всички самолетни катастрофи с фатален край, самолетът се е движил известно време с ниска скорост и на ниско, преди да се разбие. Справка - Дискавъри - Самолетни катастрофи.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg