Като протест срещу твърде меките нови правила за „произведено в Швейцария“, производител на луксозни часовници създаде 100%-ов швейцарски часовник, направен само от местни естествени ресурси, като каишка от волска кожа вместо от кожа на алигатор и още една необичайна съставка – сирене, пише Bloomberg.

На ежегодното изложение на часовници в Женева, което беше открито в понеделник, H. Moser & Cie показа уникален часовник от смола и пастьоризирано сирене Vacherin Mont d’Or. Определението „произведено в Швейцария“ е толкова лишено от смисъл, че марката вече няма да го използва, съобщи компанията.

“90% от компонентите могат да бъдат произведени в Азия, но часовникът ще продължи да носи етикета „произведено в Швейцария“, казва генералният й директор Едуар Мейлан. „Швейцарската часовникарска индустрия не иска хората да знаят това. Не искаме да се сравняваме с марка, която не е достатъчно силна и с която много марки злоупотребяват“, допълва той.

Считано от 1 януари, 60% от стойността на часовниците трябва да идва от Швейцария, за да могат да носят титлата швейцарски часовник. Досега изискването беше за 50%. Повечето от часовниците на H. Moser са 95% швейцарски.

В сатирично видео, осмиващо и швейцарската банкова система, Мейлан носи арбалет и червени тиранти, а надписът гласи: „Да направим произведено в Швейцария велико отново“ „Швейцарците са истински магьосници. Можем да превърнем всякакви неща в швейцарски“, казва той в рекламата.

Новите правила имат „вратички“, защото позволяват на производителите на часовници да включат разходите за научно-развойна дейност в сметките си. Мейлан казва, че Moser може да използва законно марката, като произвежда часовник с азиатски части и постави само една метална пластинка в Швейцария, която е полирана в швейцарска работилница за десет часа.

Би било по-справедливо, ако законът изискваше 80% от стойността на часовника да е произведена в Швейцария, смята генералният директор, който е кръстил новия часовник на Moser “Swiss Mad”. Компанията продава и ограничена серия от 50 часовника в кутия, направена от бяло злато вместо от сирене, на цена от 19 500 франка (19 300 долара) всеки.

Moser е известна с рекламните си трикове всяка година, които иронизират събития в производството на часовници. Миналата година компанията показа механична пародия на Apple Watch за 24 900 франка, която нарече Swiss Alp Watch. Moser вече е получила поръчки за Swiss Mad, някои от които надхвърлят 100 000 франка.

Снимки: Instagram