Starbucks продава 4 млрд. хартиени чашки на година, като повечето от тях така и не биват рециклирани.

"Рециклирането изглежда като проста и разбираема инициатива, но всъщност е доста предизвикателна," обяви компанията наскоро в свое изявление, обяснявайки защо не успява да постигне 7-годишната си цел за въвеждане на програми за рециклиране във всичките си заведения.

В свой пост в BloombergView писателят Адам Минтър обяснява защо най-голямата верига кафенета в света не може да измисли как да рециклира продуктите си. Ето ги и причините:

1. Чашите имат пластмасова обшивка, която предотвратява изтичането на кафето, но тя се маха трудно, а процесът е скъп. "Компаниите за рециклиране се занимават (да премахнат обшивката), само ако получат достатъчно използвани чашки, за да оправдаят редовнотo прилагане на процеса," пише Минтър.

2. Starbucks не може да осигури достатъчно чашки, за да оправдае финансово скъпия процес по рециклирането. Благодарение на пилотна програма от 2010 г., бяха събрани 3 тона чашки от 170 кафенета в Торонто. Това обаче е била само една малка част от 51.5-те млн. тона хартиени продукти, които могат да бъдат рециклирани, събрани в САЩ през същата година, според Минтър.

3. Компостирането също не е много голяма опция, въпреки че то би предотвратило достигането на чашките до сметищата. При компостирането се отделят парникови газове, докато в същото време се унищожава материалът, който след това не може да бъде използван отново," пише Минтър.

4. Starbucks не успява да накара клиентите си да използват лични чаши за многократна употреба. Компанията си постави 7-годишна цел да сервира 25% от напитките си в чаши за многократна употреба до 2015 г. През 2011 г. едва 1.9% от напитките са се сервирали в такива чаши.