Защо това дърво е едно от най-обичаните в Япония?

4466
Защо това дърво е едно от най-обичаните в Япония?

© Instagram

На около 8 км северозападно от центъра на Хонолулу се намира частен парк с площ от 97124 кв. м, наречен Moanalua Gardens.

Той е известен най-вече с ежегодния Prince Lot Hula Festival, на който местните жители и посетителите могат да участват в голямо разнообразие от културни семинари, демонстрации, кулинарни работилници и други.

Фестивалът дължи името си на факта, че принц Лот Капуайва, който по-късно управлява като крал Камехамеха V, забавлява гостите си тук с хула-танцьори във времена, когато мисионерите активно заклеймяват традиционния хавайски танц като безнравствено забавление.

Moanalua Gardens е детският дом на краля. Днес градината приютява исторически структури, като кралска вила, храм, езеро и много редки растения и дървета.

Градината е отворена за посетители, които плащат скромна такса на влизане. Приходите от продажбата на билети са насочени към поддръжката на парка, но по-голямата част от разходите по нея се заплащат от японския производител на електроника Hitachi.

Защо? Отговорът е заради това дърво.

Това красиво растение с отличителна корона, ноподобяваща чадър, расте на поляна в средата на парка. Смята се, че е на около 130 години, а неговият "балдахин" хвърля сянка върху площ от 40 метра в диаметър.

Градските власти на Хонолулу са го определили за дърво с историческо значение и като такова, то е защитено. Освен това то е един от най-обичаните корпоративни символи в Япония.

От 1973 г. насам Hitachi Corporation използва изображения и кадри от това дърво - сега познато като Hitachi Tree, за свой корпоративен символ. Според уебсайта на компанията, дървото символизира "цялостната енергия" и "широкия бизнес диапазон" на Hitachi Group.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от Nick (@fugeeto) на

Това е една от най-големите компании в Япония, както и обичана и надеждна марка. Благодарение на широкия обхват на компанията, Hitachi Tree стана много популярно в Япония.

Почти всеки ден японски туристи пътуват до Moanalua Gardens, за да видят дървото и да се снимат с него, посочва Amusing Planet.

Къща за 8 млн. долара прилича на убежище на феиАко феите наистина съществуват, то това със сигурност е мястото, на което биха живели

 

Hitachi първоначално плаща 20 000 щатски долара годишно на Самюъл Деймън, тогавашния собственик на Moanalua Gardens, за правото да използва дървото в своите реклами.

След смъртта му през 2004 г. градините са придобити от местна корпорация, наречена Kaimana Ventures, която договаря с Hitachi да увеличи годишното плащане на 400 000 щатски долара. Според Kaimana Ventures, приходите от Hitachi помагат частично да се покриват годишните разходи на парка в размер на 600 000 долара.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...