От овлажнител за кожа и полупрозрачен балсам за устни до ярки сенки за очи и фалшиви мигли - в днешно време има много различни начини, по които мъжете използват грим.

Въпреки че за много хора мъжкият грим все още е табу, тази тенденция изглежда расте.

Все повече мъже използват продукти за красота - както на червения килим, така и в ежедневието си, посочва Bright Side.

Изглежда, че разкрасителните продукти за мъже изобщо не са изобретени през 21 век.

Мъжете са използвали грим преди хиляди години

Да, мъжкият грим не е нещо ново, като можем да проследим историята му до Древен Египет, където мъжете нанасяли масла върху кожата си, за да я предпазят от пустинната жега и суровата слънчева светлина.

Мъжете от висшата класа често използвали сенки за очи. Вероятно сте виждали образите на египетски фараони с очи, подчертани с черен молив.

Мъжете от Древен Рим също са насърчавани да използват грим под влиянието на онези, покорили ги, включително египтяните. Те обаче не залагат на ярки цветове, а използват лек парфюм, премахват косми от пределени части на тялото и избелват лицата си.

По времето на кралица Елизабет I мъжете си пудрят лицата, а в Япония през 17 век актьорите от мъжки пол носят ярък грим. В наши дни Холивуд пренесе мъжкия грим на големия екран.

Освен актьори и музиканти, все повече обикновени мъже използват продукти за красота в ежедневието си. Защо?

На пазара се появяват повече продукти за мъже

Да, мъжете използват грим от древни времена, но доскоро имаше много малко козметични продукти, създадени специално за тях. Днес нещата се променят, тъй като все повече компании произвеждат мъжка козметика.

Разбира се, мъжете могат да използват традиционна козметика, предназначена за жени, но някои все още се чувстват неудобно от това. Колкото по-широк е изборът на продукти за мъжка красота, толкова повече мъже се насърчават да ги изпробват.

Изглежда, че мъжката аудитория е огромна възможност за растеж в индустрията и се смята, че в близко бъдеще ще се създават все повече продукти, насочени към силния пол. Големите марки представят колекции, които са специално създадени за мъже.

Boy De Chanel на Chanel, например, предлага голямо разнообразие от продукти за красота и грижа за кожата за мъже, включително овлажнител, фон дьо тен, коректор, моливи за очи, балсам за устни и други.

Има повече мъже-инфлуенсъри, които използват грим

Мъжките козметични продукти, сами по себе си, вероятно не биха били достатъчни за този голям ръст в индустрията. И тук се намесват хората, които вдъхновяват другите да не се страхуват от стереотипите и да опитат нещо ново.

Мани Гутиерес, Джейк-Джейми, Габриел Замора и Джеймс Чарлз - това са само няколко популярни гримьори, които споделят своите съвети за красота с хиляди мъже и жени.

В своите публикации и видео уроци те показват техники за гримиране, които могат да помогнат на мъжете и жените да създадат различен външен вид - от лек и естествен до ярък и празничен.

Но по-важното е, че те учат публиката си да бъде по-уверена във външния си вид, да се обича такава, каквато е, и да не се страхува от стигми, стереотипи и заклеймяване.