Жените остават по-верни на лукса от мъжете по време на криза, става ясно от сравнение на продажбите луксозни стоки на компании, насочени предимно към женска клиентела и такива, предлагащи повече продукти за мъже - например часовници и автомобили.

Така луксозните марки, залагащи на клиенти жени, се оказват в по-добра позиция във времена на криза. Резултатите от първото тримесечие на 2009 на компанията LVMH - оборот от 7.8 млрд. евро, са леко повишени спрямо същия период на 2008г. като растежът се изразява в двуцифрено число за марката Louis Vuitton, докато в същото време износът на швейцарски часовникарски фирми е спаднал с 26%.

Специалистите обясняват тези разлики в поведението на мъжете и жените по отношение на купуването на луксозни стоки така. "За жените основното е да се чувстват добре със самите себе си, да си правят удоволствие с красиви неща, казва специалистката по маркетинг Диана Яфе от берлинската агенция Bluestone. За мъжете купуването на луксозни предмети е повече свързано с техния статут. Те се опитват да покажат кои са в обществото".

Мъжете предпочитат във време на криза да затегнат коланите, докато жените - да си вдигнат настроението. Освен това специалистката изтъква, че мъже, представители на професии като банкер или брокер, се чувстват в известен смисъл "виновни" за кризата и ограничават купуването на скъпи предмети. Факторът цена също играе роля при сравнението между мъже и жени.

Луксозните продукти, предназначени за мъже - часовници, коли, яхти, са като цяло много по-скъпи от тези, насочени към жените - обувки, дрехи, козметика, бижута. Те започват от по-ниски цени и обхващат по-широк диапазон клиентки. Това е и причината модни къщи като Hermès да имат стабилен оборот през първото тримесечие на 2009г - 975 млн. евро. Тези изводи основно важат за западните страни, уточняват експертите по маркетинг.

Източник: БГНЕС