Златните компании

2512
Златните компании

Миналата година беше най-лошата за луксозните марки. Продажбите им паднаха със средно 8% в глобален мащаб. Според експерти, обаче, световните икономики вече се възстановяват, а когато кризата окончателно приключи, тези десет марки ще заблестят повече от всякога, пише „Форбс".

10: Porsche

Компания майка: Porsche

Стойност на марката: 4.8 млрд. долара

Продажби: 8.7 млрд. долара

В последната си реклама Porsche твърдят, че модел 911 е едва ли не стока от първа необходимост. Малко са луксозните марки, които могат да убедят клиентите си, че ултраскъпите им продукти са задължителни за тях.

9: Cartier

Компания майка: Richemont

Стойност на марката: 5.4 млрд. долара

Продажби: 3.3 млрд. долара

Cartier има за цел да направи Китай основния си пазар в следващите три години. В момента марката има там 32 бутика в 18 градове, като целта им е магазините да станат най-малко 55.

8: Rolex

Компания майка: Rolex

Стойност на марката: 5.5 млрд. долара

Продажби: 3.4 млрд. долара

Компанията очаква продажбите тази година да скочат с 15%, заради новите й пазари като Китай.

7: Chanel

Компания майка: Chanel

Стойност на марката: 5.6 млрд. долара

Продажби: 3.3 млрд. долара

Компанията все още се ръководи от мотото на Коко Шанел „Модата отминава, но стилът остава вечен".

6: Hermes

Компания майка: Hermes

Стойност на марката: 5.7 млрд. долара

Продажби: 2.5 млрд. долара

Компанията стана известна преди години с това, че купувачите се записваха в списък от чакащи, за да си купят чанти с цена между 6 000 и 100 000 долара.

5: Coach

Компания майка: Coach

Стойност на марката: 7.4 млрд. долара

Продажби: 3.2 млрд. долара

Миналата година компанията реши да намали цените си и продажбите скочиха. В момента повече от половината й продукти са с цена под 300 долара.

4: Gucci

Компания майка: PPR

Стойност на марката: 8.2 млрд. долара

Продажби: 3 млрд. долара

Компанията има ново CEO и нова стратегия, а именно - да намали броя на продуктите, като спре някои от вариациите на един и същ модел.

3: Mercedes-Benz

Компания майка: Daimler AG

Стойност на марката: 18.8 млрд. долара

Продажби: 63.2 млрд. долара

В момента компанията се конкурира с BMW за лидер на луксозните марки коли в Китай. Докато повечето компании на луксозния сегмент предприеха намаление на цените, Mercedes заложи на това да акцентира на историята и реномето си.

2: Louis Vuitton

Компания майка: LVMH

Стойност на марката: 19 млрд. долара

Продажби: 6.3 млрд. долара

За своите 156 години история Luis Vuitton се гордее най-много с това, че никога не е обявявала отстъпки. Това припомня на клиентите, каква е стойността на онова, което купуват.

1: BMW

Компания майка: BMW

Стойност на марката: 19.9 млрд. долара

Продажби: 56.6 млрд. долара

BMW в момента успешно увеличава пазарния си дял в Китай. Там компанията залага на производството на коли по поръчка.

Станете наш почитател във Facebook

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg