Миналата година беше най-лошата за луксозните марки. Продажбите им паднаха със средно 8% в глобален мащаб. Според експерти, обаче, световните икономики вече се възстановяват, а когато кризата окончателно приключи, тези десет марки ще заблестят повече от всякога, пише „Форбс".

10: Porsche

Компания майка: Porsche

Стойност на марката: 4.8 млрд. долара

Продажби: 8.7 млрд. долара

В последната си реклама Porsche твърдят, че модел 911 е едва ли не стока от първа необходимост. Малко са луксозните марки, които могат да убедят клиентите си, че ултраскъпите им продукти са задължителни за тях.

9: Cartier

Компания майка: Richemont

Стойност на марката: 5.4 млрд. долара

Продажби: 3.3 млрд. долара

Cartier има за цел да направи Китай основния си пазар в следващите три години. В момента марката има там 32 бутика в 18 градове, като целта им е магазините да станат най-малко 55.

8: Rolex

Компания майка: Rolex

Стойност на марката: 5.5 млрд. долара

Продажби: 3.4 млрд. долара

Компанията очаква продажбите тази година да скочат с 15%, заради новите й пазари като Китай.

7: Chanel

Компания майка: Chanel

Стойност на марката: 5.6 млрд. долара

Продажби: 3.3 млрд. долара

Компанията все още се ръководи от мотото на Коко Шанел „Модата отминава, но стилът остава вечен".

6: Hermes

Компания майка: Hermes

Стойност на марката: 5.7 млрд. долара

Продажби: 2.5 млрд. долара

Компанията стана известна преди години с това, че купувачите се записваха в списък от чакащи, за да си купят чанти с цена между 6 000 и 100 000 долара.

5: Coach

Компания майка: Coach

Стойност на марката: 7.4 млрд. долара

Продажби: 3.2 млрд. долара

Миналата година компанията реши да намали цените си и продажбите скочиха. В момента повече от половината й продукти са с цена под 300 долара.

4: Gucci

Компания майка: PPR

Стойност на марката: 8.2 млрд. долара

Продажби: 3 млрд. долара

Компанията има ново CEO и нова стратегия, а именно - да намали броя на продуктите, като спре някои от вариациите на един и същ модел.

3: Mercedes-Benz

Компания майка: Daimler AG

Стойност на марката: 18.8 млрд. долара

Продажби: 63.2 млрд. долара

В момента компанията се конкурира с BMW за лидер на луксозните марки коли в Китай. Докато повечето компании на луксозния сегмент предприеха намаление на цените, Mercedes заложи на това да акцентира на историята и реномето си.

2: Louis Vuitton

Компания майка: LVMH

Стойност на марката: 19 млрд. долара

Продажби: 6.3 млрд. долара

За своите 156 години история Luis Vuitton се гордее най-много с това, че никога не е обявявала отстъпки. Това припомня на клиентите, каква е стойността на онова, което купуват.

1: BMW

Компания майка: BMW

Стойност на марката: 19.9 млрд. долара

Продажби: 56.6 млрд. долара

BMW в момента успешно увеличава пазарния си дял в Китай. Там компанията залага на производството на коли по поръчка.

Станете наш почитател във Facebook