Тази гривна казва на шефа ви дали сте нещастни

1127
Тази гривна казва на шефа ви дали сте нещастни

© Moodbeam

На пръв поглед тази силиконова гривна може да бъде oбъркана с някой от фитнес тракерите, които следят пулса ви, докато спортувате.

Тази нова технология на име Moodbeam обаче не следи физическото ви състояние.

Тя позволява на работодателя ви да следи вашето емоционално състояние.

Устройството, което се свързва с приложение за мобилен телефон и уеб интерфейс, има два бутона – жълт и син. Идеята е, че натискате жълтия, ако сте щастливи, и синия, ако сте тъжни.


Устройството е насочено към компании, които искат да следят благосъстоянието на служителите си, които работят от дома. Идеята е, че служителите са насърчавани да носят гривната (те могат и да откажат) и натискат съответния бутон, както сметнат за подходящо, през цялата работна седмица.

След това мениджърите могат да проследят на онлайн табло как се чувстват и как се справят служителите им. Тъй като шефовете вече не могат физически да проверяват състоянието на екипа си, от Moodbeam се надяват да запълнят тази празнина.

"Компаниите се опитват са запазят връзката си със служителите, които работят от дома. В този случаи те могат да попитат 500 членове: „Добре ли сте?“ без да вдигат телефона," казва пред BBC съоснователят на Moodbeam Кристина Колмър Макхю.

Идеята за продукта й хрумва, след като открива, че дъщеря й има проблеми в училище и искала да разполага с начин, по който детето й да я уведомява как се чувства. Гривната официално излиза на пазара през 2016 г.

Много деца, и по-конкретно тийнейджъри, вероятно няма да са съгласни с идеята да натискат бутон на гривна, за да уведомяват родителите си как се чувстват. Колко вероятно е обаче служителите да правят същото за своя шеф?

Според Колмър Макхю, чиято компания е базирана в Хъл, Англия, много служители, всъщност, с радост го правят. "Преминахме от анонимни към данни, които могат да бъдат идентифицирани, след като по време на тестовете се оказа, че хората искат да бъдат идентифицирани," казва тя.

По данни на Световната здравна организация (СЗО) депресията и безпокойството са стрували на световната икономика по 1 трлн. долара годишно под формата на изгубена продуктивност преди пандемията, а психическото здраве на работното място отдавна е проблем.

Блокадите около COVID-19 и работата от вкъщи изглежда само са задълбочили този проблем.

Как фалшивото пътуване до работа ще ни направи по-здрави и щастливи?В продължение на почти 12 месеца светът се люшкаше от състояние на паника до надежда и обратно. Така че никой няма да ви обвини, ако се чувствате малко потиснати в условията на глобална пандемия

Тъй като много хора по света няма да могат да се върнат в офиса скоро, редица други технологични компании също проучват начини да помагат на фирмите да следят по-добре емоционалното състояние на своите служители.

Някои експерти в сферата на човешките ресурси обаче предупреждават, че засилената употреба на технологии не трябва да се използва като бързо решение за подпомагане на хората, които работят от дома. Според Крис Роули, преподавател в бизнес училището на Лондонския университет, този процес трябва да бъде свързан с подходящата подкрепа за служителите.

"Тези намерения във връзка с настроението и психическото здраве са много достойни," казва той. "Работодателите, които следят служителите си, които работят от дома, обаче трябва да намалят чувството за изолация у тях, като изграждат усещането за принадлежност и общност."

Британската технологична компания Yonderdesk има за цел да прави точно това, като позволява на компаниите да събират служителите си отново в офиса, но виртуално.

 

 

 

Yonderdesk изгражда интерактивни дигитални офиси на компаниите, в които на служителите има зачислени определени бюра. Офисът може да бъде проектиран, така че да прилича точно на офиса на съответната компания или пък да има напълно различен дизайн или разпределение.

Ако служителите искат да проведат видео разговор с колега, просто кликат върху неговата икона. Ако пък някой извън компания иска да се свържа, той или тя се „появява“ във виртуалната рецепция.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg