В зората на интернет малцина, в това число и големи компании, смятаха, че домейните могат да бъдат доходоносен бизнес. Вижте няколко домейна, подбрани от Entrepreneur, споровете за които достигаха дори до съда, преди да бъдат разрешени:

1. Tesla

Отне само десетилетие, но Tesla потвърди през февруари тази година, че най-накрая притежава домейна Tesla.com.

От 1992 г. домейнът е собственост на мъж на име Сту Гросман, инженер и почитател на Никола Тесла. Това принуждава Tesla да се задоволи с домейна Teslamotors.com. Най-накрая проблемите на компанията по отношение на домейна приключиха (поне засега) и Telsa.com в момента пренасочва към основния уебсайт на компанията.

2. Jeb Bush

По-рано през кандидат-президентската кампания на Джеб Буш сайтът JebBush.com мистериозно започна да пренасочва трафика към сайта на конкурента Доналд Тръмп. От екипа на Буш обявиха, че това вероятно се дължи на препокриване в собствеността на имената на домейните.

Това вече няма значение, тъй като Буш се отказа от надпреварата. След това домейнът бе премахнат.

3. Google

Придобиването на интернет домейн на компания невинаги трябва да е с лоши намерения Например, през миналата година бивш служител на Google осъзнал, че Google.com е свободен. Мислейки си, че това е шега, той го купил срещу само 12 долара.

Той обаче бил негово притежание само за няколко минути, преди шефовете в компанията да се усетят и да си го вземат обратно. От Google му предлагат възнаграждение за добрата постъпка, което било в размер на малко над 6 000 долара.

Вижте още: Най-големите дотком провали

4. Disney и Междузвездни войни

Не всеки ден голяма международна компания бива измамена от магазин за дрехи. Точно това прави британската компания за костюми Abscissа.

Магазинът притежавал приблизително шест домейна, свързани с Междузвездни войни, в това число StarWars.co.uk. Този домейн води до голяма съдебна битка между двете компании. Никак не е изненадващо, че Disney се оказва победител в нея.

5. MTV

В зората на интернет дори модерната за времето си телевизия MTV не очаквала, че световната мрежа ще стане това, което е. Затова през 1993 г. бившият водещ по MTV Адам Къри купува за себе си домейна MTV.com. Компанията не реагира, дори и след като Къри я уведомява за това.

Гигантът в музикалната индустрия обаче полудява, когато Къри напуска телевизията година по-късно. Двете страни стигат до съд. В крайна сметка той предава контрола над домейна срещу неназована сума.

6. McDonald's

Журналистът Джошуа Куитнър купува McDonalds.com през 1994 г., след като пише статия за стойността на домейните.

В крайна сметка той не продава сайта, а преотстъпва правата върху него на McDonald’s срещу дарение от компанията в размер на 3 500 долара на училище в Бруклин.

7. Candy Land

Компанията за играчки Hasbro, която произвежда играта Candy Land, не била особено доволна от факта, че порнографска фирма купува правата върху домейна Candyland.com.

Съдебният спор не продължава дълго, тъй като компанията притежава търговската марка за играта от 1951 г.

8. Road Runner

Въпреки че вече не е сред известните компании, Road Runner бе сериозен играч в компютърната и технологичната индустрия в миналото.

Преди време от Time Warner обвиняват Road Runner в кражба на домейна roadrunner.com, тъй като медийната компания притежава правата над популярния анимационен герой със същото име.

Този спор също достига до съда и там Time Warner печели.

9. PETA

Майкъл Дауни създава PETA.com през 1995 г. и с това може да се окаже един от първите истински тролове в интернет. Сайтът на Дауни използва същия акроним като организацията за защита на животните, но с точно противоположно значение.

PETА в крайна сметка завежда дело срещу Дауни, като двете страни успяват да се споразумеят чак през 2001 г.

10. Donald Trump

53-годишна американка, която подкрепя републиканската партия, залага на Доналд Тръмп от 2013 г. и това може да й донесе известна сума пари.

Джули Магил купува домейна www.PresidentTrump.com за 9 долара и сега очаква да го продаде за 100 000 долара.

Според Магил досега тя е получила 13-14 оферти, в това число и една на стойност 43 515 долара, която отказала.

Тя иска да продаде домейна преди конвенцията на републиканската партия, която започва на 18 юли.