С 30.8% повече клиенти на мобилен интернет приключва Мтел третото тримесечие на 2014 година. Това показват финансовите резултати на Telekom Austria Group, обявени днес.

През третото тримесечие българският телеком отбелязва и увеличение от 12.4 % на броя продадени смартфони, в сравнение със същия период на 2013 година. При таблетите увеличението е с 11.2%.

През септември тази година потребителите на телевизионни услуги от Мтел бележат ръст от 7%, в сравнение със същия месец на 2013 година.

През третото тримесечие на 2014 година средният приход от фиксирана линия също показва положително развитие, увеличавайки се с 8.9% до 14.4 евро, в сравнение с 13.2 евро за същия период през 2013 г. Средният приход от абонат в мобилния сегмент отчита спад от 4.6% до 6.2 евро, сравнено с 6.5 евро през третото тримесечие на миналата година.

Докладът на Telekom Austria Group отчита, че клиентите на Мтел намаляват с 2% на годишна база, достигайки 4.1 милиона. Пазарният дял на компанията в мобилния сегмент възлиза на 37.8%, като клиентите на договор за мобилни услуги се увеличават от 78% на 79.1% спрямо третото тримесечие на миналата година.

През разглеждания период за първите девет месеца на годината българският телеком продължава да се бори с особено предизвикателната макроикономическа среда в страната, регулаторен натиск и голяма конкуренция.

Пониженият кредитен рейтинг на страната, последван от банкова криза и провеждането на нови избори също оказват влияние върху финансовите резултати на Мобилтел. В резултат на това през първото деветмесечие на годината приходите на телекома спадат със 7.9% до 276.4 милиона евро.

Спадът в приходите води до намаление на сравнимата EBITDA, която за първите девет месеца на годината се понижава с 10.5% до 113.4 милиона евро спрямо същия период на миналата година.