Вероятно те са прекалено заети, за да се грижат за печалбите на компаниите си или пък не искат да бъдат безпокоени. Каквато и да е причината обаче, на главните изпълнителни директори на повечето от най-големите компании в света изглежда не им пука особено за социалните медии, пише Mashable.

Ново проучване на Domo и CEO.com показва, че близо 70% от главните изпълнителни директори на компании от Fortune 500 нямат никакво присъствие в нито една от основните социални медии като Facebook, Twitter, LinkedIn или Google+. От 30-те процента, които са избрали да присъстват в социалните медии, почти всички (28%) го правят през LinkedIn. И докато броят на главните изпълнителни директори, използващи другите три основни социални медии, е малък, изглежда, че Twitter е единственият социален канал, към който шефовете на компании от Fortune 500 се насочват, макар и бавно.

Няколко видни шефове на големи компании се присъединиха към Twitter през последната година, като най-популярният от тях е главният изпълнителен директор на Berkshire Hathaway Уорън Бъфет, който не е писал в микроблога от първия ден, в който се присъедини към него през май, въпреки че вече има над половин милион последователи. Той от друга страна не следва никого. Според проучването обаче 22% от следващите Бъфет в Twitter са фалшиви профили, а близо 13% от всички профилите на следващите шефовете на компании от Fortune 500 са фалшиви.

Ето някои от по-интересните факти от доклада:

Общо 28 главни изпълнителни директори на компании от Fortune 500 имат акаунти в Twitter, в сравнение с 18 през 2012 г. Само 19 от тях, което представляват едва 3.8% от цялата група, са пускали активно съобщения с микроблога през последните 100 дни.

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Закърбърг и шефът на Republic Services Доналд Слагър имат по 30% фалшиви фенове в Twitter. Те са шефовете с по най-много фалшиви последователи.

Само 35 (7%) от главните изпълнителни директори на компании от Fortune 500, в момента имат профили във Facebook. Това е единствената социална мрежа от четирите, включени в проучването, която губи потребители в сравнение с 2012 г. Тогава 38 шефове са имали акаунти във Facebook.

Едва петима главни изпълнителни директор на компании от Fortune 500 имат акаунти в Google+.