VIVACOM отдавна е осъзнала нуждата от предлагане на различен тип услуги и стремежа на компанията да бъде т. нар. One Stop Shop, което се изразява в това, че вече има огромни инвестиции, които са направени с цел да можем да предлагаме, както мобилен глас, така и фиксиран глас, така и интернет и телевизия, каза Александър Грънчаров, член на УС и главен маркетинг директор на VIVACOM, по време на форума „Шумът на парите“.

Телекомите са осъзнали още преди години, че главният бизнес, а именно предоставяне на гласови услуги, отдавна е "умрял", според Грънчаров. „Убеден съм, че в голяма част от компаниите приходите от „чистия глас“ не са толкова ясно изразени и там очакванията малко или много са доста трезви“, заяви Грънчаров.

Според експерта голяма част от телеком операторите се опитват да се репозиционират, осъзнавайки, че може би са изпуснали да се ориентират в партньорство, било то с медии, било то с различен вид стартъпи навремето. „В момента се търси кое е нещото, което можеш да се предостави като услуга и също така не е тайна, че имаше времена, в които телеком оператори се опитваха да блокират Skype, да блокират Youtube или да се опитват да искат допълнителни приходи от това.

Бързо бе осъзнато, че това може да води само до огромно раздразнение у потребителите и до загуба на такива потребители“, каза Грънчаров. По думите му все повече от телеком операторите са на мнение, че тези компании не са враг и колкото по-рано се намери начин на сътрудничество с тях – толкова по-добре.

Другият водещ момент, според Грънчаров, е, че имайки база клиенти и база магазини, тоест имайки сериозна информация, този вид оператори се опитват да предоставят и друг тип услуги, различни от досегашните, било то банкови, застрахователни и други.

Това не е панически ход, според Грънчаров. В Америка вече е факт първата подобна инвестиция директно в медия.

„Не изключвам възможността консолидацията и изкупуването на кабелни оператори да продължи и за в бъдеще в България. Така или иначе, някои играчи вече са закупували такива оператори, така че не правим изключение спрямо това, което се случва в света“, каза Грънчаров.

В България има над 600 компании, които декларират телекомуникационна дейност. Не всички от тях го правят, но може би сме на първо място в Европа по брой на така наречените LAN-ки - малки, било то регионални или квартални оператори, заяви експерта.

„Според него обаче не всичко е изключително чисто там. „Ако говорим за консолидация или за закупуване на такъв вид оператори, това не е същото, като да купиш кабелен оператор в Германия“, отбеляза той.

Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.

Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.

Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.