Американската компания за онлайн търговия Amazon се готви да атакува Google на едно от неговите лични ловни полета – рекламата в интернет, съобщи в петък Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.

Amazon ще разработи своя собствена програма, за да изкарва рекламните послания пред погледа на потребителите, която ще използва събраната информация за вкусовете на своите клиенти.

Тестването на новата платформа може да започне по-късно тази година, съобщава икономическият ежедневник, цитиран от БГНЕС.

Google засега е безспорен номер едно в рекламите онлайн, като се очаква неговият глобален пазарен дял да достигне 31.45% през тази година, според оценки от фирмата за маркетингови изследвания Emarketer.

Google има около 50 милиарда долара приходи от онлайн реклама годишно срещу само 1 милиард щатски долара, които се очаква през тази година да прибере Amazon, съобщава вестникът.

Amazon, която започна като онлайн книжарница, драстично разшири дейността си през годините. Компанията се разви много и в пазара на цифрово съдържание (електронни книги, видео и музика онлайн), при устройствата (таблети, смартфони) или в хостинга на други сайтове в своите центрове за данни.