Производството на новия таблет Kindle Fire на Amazon струва 209.63 долара, което означава, че компанията губи по около 10 долара от всяка продадена бройка, показва ново проучване.

На сайта си компанията IHS предоставя разбивка на това колко струва всеки от компонентите на устройството. Материалите за новия Kindle Fire, чиято цена на дребно е 199 долара, струват 191.65 долара, но с фабричните разходи, общата цена на таблета достига 209.63 долара.

Въпреки очевидната загуба обаче, от IHS смятат, че Amazon "вероятно ще генерира маргинална печалба от 10 долара″ от всеки продаден Kindle Fire, ако бъдат взети предвид и продажбите на дигитално съдържание с устройството.

От компанията смятат, че Amazon не печели много от продажбата на Kindle или от продажбата на дигитално съдържание като електронни книги и музика. Вместо това стратегията на Amazon е да привлече повече купувачи за стоките с по-висок марж на печалба предлагани на сайта на компанията.