Щатският производител на смартфони Apple отдавна е известен с това, че обира каймака от печалбите в сектора в световен мащаб. Разликата с останалите производители обаче става все по-голяма.

По последни данни на консултантската компания Canaccord Genuity през третото тримесечие на годината Apple е реализирала 94% от печалбата на компаниите в сектора. За сравнение през второто тримесечие този процент бе 92, а преди година – 85%.

Още по-забележителен е фактът, че този голям процент от печалбите щатската компания реализира с дял от световните продажби от едва 14.5% (48 милиона смартфона през второто тримесечие).

Средната продажна цена на iPhone през третото тримесечие е при забележителните 670 долара, което се превежда в 37% оперативен маржин на печалбата (процент оперативна печалба, реализирана от продажната цена на едно устройство).

За сравнение най-големият световен производител на смартфони – южнокорейската компания Samsung, е продала 81 милиона устройства през третото тримесечие (24.5% от общите продажби на смартфони), но е далеч на второ място по дял от печалбата в сектора - с едва 11%.

Средната продажна цена на устройство на Samsung през изминалото тримесечие е в размер на 180 долара.

И докато сумата на печалбите на Apple и Samsung превишава 100%, сумарната печалба в сектора се връща до границата вследствие на реализираните загуби от други водещи производители на смартфони като HTC, BlackBerry, Sony и Lenovo.