Шумотевицата около акциите на Facebook преди първичното публично предлагане на социалната мрежа достига до нови висоти.

Ръководител на компания от Силициевата долина има необичайна оферта. Той иска да размени дома си с площ 930 кв. м, разположен в частен парк от 11 акра в Лос Гатос, за дял в социалната мрежа.

Силициевата долина се подготвя за бум в сектора на недвижимите имоти, тъй като над 1 000 служители на Facebook се очаква да станат милионери след IPO-то.

Кенет Рааш обаче не иска кеш. Рааш, под чието ръководство Media Arts Group Inc. стана публична компания през 1994 г., иска 29 млн. долара в акции на Facebook за имота си, който разполага с шест спални и апартамент за гости.

Рааш казва, че се надява някой ръководител във Facebook или акционер в компанията да иска да прехвърли част от акциите си преди IPO-то срещу имот.

"Видях, че Юри Милнер, който си купи къща в Силициевата долина за 100 млн. долара, е един от най-големите акционери във Facebook," казва Рааш. "Чудех се дали има приятели или познава хора от Facebook, които биха се заинтересували от закупуването на дом. Така се роди идеята ми за продажбата на къщата срещу акции."

Рааш определено знае как да привлече внимание. Той е главен изпълнителен директор на Creative Brands Group Inc., компания за бранд мениджмънт.