Едва ли ще бъде пресилено, ако кажем, че мобилните приложения бяха основната причина за стремглавия възход на смартфоните. Разбира се, от техническа гледна точка, устройствата са впечатляващи сами по себе си, но именно приложенията карат потребителите да се взират в малките (и вече не толкова малки) екрани на своите телефони. А измежду тях безспорно най-популярни и многобройни са мобилните игри.

Броят на предлаганите игри в двете най-големи мобилни платформи – Android и iOS – е толкова голям, че прави много от предложенията трудно откриваеми, особено ако зад тях стоят по-малки разработчици.

Отчитайки колко важен е добрият маркетинг за успеха на една игра, VentureBeat изтъква четири тренда и технологии, за които се смята, че ще се наложат като водещи през следващите години. Ето на какво акцентира електронното издание.

Реклами в търсачките на магазините за приложения

Google вече има опит в показването на платени реклами в резултатите на търсачката в Google Play, а наскоро Apple също реши да последва примера на своя конкурент. Това практически гарантира, че платените реклами ще имат сериозен ефект върху екосистемата от приложения в App Store, но засега не е ясно дали този ефект ще е положителен или отрицателен.

Положителният аспект на промяната е, че платените реклами ще позволят на по-малки разработчици да се борят по-ефективно с наложените вече участници в платформата. От друга страна обаче, рекламите могат да се превърнат в средство за затвърждаване на позициите от компаниите с по-големи финансови възможности и по-разпознаваеми игрални продукти.

Стрийминг на приложения

С тази технология Google се опитва да трансформира начина, по който функционира екосистемата на приложенията. Компанията позволява на разработчиците да създадат орязана версии на своите приложения, които да бъдат стриймвани директно в мобилен уеб браузър.

Тази функция, която за момента е налична само за Android, има потенциала да промени напълно начина, по който разработчиците на игри привличат и запазват своите потребители.

Google вече обяви, че ще използва технологията, за да показва игрални демо версии сред резултатите от мобилната търсачка. Ако разработчиците разберат как да използват ефективно технологията, то те ще се сдобият с мощно средство за промотиране на своите продукти и дори за връщане на потребители, които вече са се отказали от дадена игра (ап стриймингът елиминила нуждата от локална инсталация, което позволява на потребителите да изпробват нови игри много по-бързо и лесно).

Чат ботове

Чат ботовете са друга навлизаща технология, която може да помогне на разработчиците на игри да задържат по-ефективно потребителите си и да привличат нови играчи.

Например, ако отговорността за обслужването на потребителите може да бъде поета от бот, който своевременно да разрешава различни дребни проблеми, с които играчите са се сблъскали. Това може да предотврати негативни оценки, породени от недоволство.

Реклама в електронни спортове

Състезанията по така наречените електронни спортове могат да предложат добри възможности за реклама. Тези събития привличат все повече зрители, голяма част от които наблюдават състезанията на мобилни устройства. Това ги прави идеална платформа за реклама на мобилни игри.

За момента този маркетинг канал е все още недобре разработен, но това не намалява неговия потенциал. А като се вземе предвид, че все повече традиционни телевизионни компании проявяват интерес към електронните спортове, то няма да е изненадващо, ако в близко бъдеще разработчиците на мобилни игри се ориентират към рекламиране по време на подобни събития.