Да надникнем в бъдещето на технологиите с Руки Лиу от Huawei

4094
Да надникнем в бъдещето на технологиите с Руки Лиу от Huawei

За бъдещето на технологиите и мобилното изложение на Huawei - Huawei Road Show, което ще посети 23 страни в Европа, ще ни разкаже Руки Лиу, изпълнителен директор на Huawei Technologies Bulgaria. 

1. Г-н Лиу, разкажете ни малко повече за Huawei Road Show? Доколкото знаем, то посещава 23 държави по света за 6 месеца?

Мобилното изложение на Huawei ще посети 23 страни в Европа. Това събитие се организира веднъж в годината, след Мобилния конгрес в Барселона, за да представи и демонстрира най-новите решения на Huawei в областта на информационните и комуникационните технологии пред нашите партньори.

В днешния дигитален свят трансформацията с цел по-добро потребителско изживяване е задължителна и затова Huawei препоръчва „Големите 5” стратегии за преобразуване на дигиталния свят:

Видео съдържание – Видеото е навсякъде около нас. Видеото се превръща в основен вид телекомуникационна услуга. В тази област акцентираме и върху Hybrid TV като най-новото ни видео решение, което обобщава еволюцията на съвременното ТV изживяване.

Свързаност - Мрежите от най-ново поколение са ключът, който позволява на операторите да извършат дигиталната трансформация. 5G, WTTx, GigaHome и 4K видео са в основата на вълнуващо онлайн бъдеще.

Софтуерно дефинирана архитектура – Популяризирането на SDN/NFV технологиите (software-defined network and network function virtualization) в Дата центровете дава възможност за по-бърза и надежна свързаност.

Информационни технологии – Huawei работи в близко сътрудничество със своите клиенти, като помага и разработва технологични решения спрямо нуждите на бизнеса, включващи конвергентни облачни решения (Unicloud solution) решения за Дата центрове и UPS технологии.

Операционна свързаност – Философията на Huawei за изграждането на последно поколения мрежи да гарантира E2E ROADS изживяване.

2. Бихте ли споделили нещо повече за следващото поколение мобилни мрежи 5G и кое налага тяхното въвеждане?

В днешно време новите технологии, както и скоростното развитие на аудио-визуалните приложения, интернет на нещата (IoT) и обобщено – възможностите на четвъртата технологична революция (Industry 4.0), ни окуражават да мечтаем за по-умен и по-добре свързан свят в бъдеще.

Мечтите за по-добро бъдеще, от своя страна, носят безпрецедентни възможности за мобилната индустрия. Иновациите в технологията, и по-специално 5G иновацията, ускоряват нашето развитие към по-добра свързаност в целия свят.

Интернетът на нещата (IoT) е един от основните двигатели на 5G, тласкащи към милиарди връзки с ниска латентност и висок капацитет, примери за това са виртуалната реалност и услугите „автопилот“. Безжичните 5G мрежи ще поддържат с хиляда пъти по-голям капацитет, ще свързват поне 100 милиарда устройства и ще дават възможност за 10GB в секунда индивидуално потребление, при това с изключително ниска латентност и време за отговор.

Разгръщането на тези мрежи ще започне между 2020 и 2030 г. 5G радио достъпът ще бъде изграден върху вече съществуващи технологии за радио достъп (RAT) и подобрени съществуващи безжични технологии (LTE, HSPA, GSM и WiFi).

Откритията и иновациите в областта на безжичните мрежи ще донесат както икономически, така и социален растеж по напълно нови начини. 5G ще реализира мрежи, способни да предоставят мигновена свързаност между хора и свързани в мрежата машини.

3. Как потребителите ще се облагодетелстват в по-голяма степен от новите мрежи?

„Отворени пътища към по-добре свързан свят“ е нашата визия за индустрията на информационните и комуникационните технологии. Обхващайки петте фундаментални характеристики на завършеното потребителско изживяване – Real -time, On-demand, All-online, DIY и Social – нашата т.нар. "ROADS" визия ще насърчава създаването на бизнес екосистеми с „отворен код“, динамизирайки и стимулирайки иновациите.

По този начин работим в насока подобряване на индустрията на информационните и комуникационните технологии, както и социалните сектори в дигиталната ера.

Тази концепция на колективна интелигентност и мигновена свързаност (без значение от реалната дистанция) е основна за нашето дигитално мислене. Предприятията трябва да възприемат желанията на потребителите, обръщайки особено внимание на техните възприятия и интереси. Завършеното потребителско изживяване включва пет елемента: real time, on-demand, all-online, DIY и social (ROADS)

R: Real-time

Всичко в реално време, нулева дистанция и услуга на един клик разстояние, позволява на потребителите да използват нова услуга само за секунди – от генериране на поръчка и плащане до конфигурация на системата – докато в миналото този процес би отнел часове, дни и даже седмици. Действията в реално време значително подобряват удовлетворението на потребителя от даден продукт или услуга.

O: On-demand

Услугите „по поръчка“ позволява на клиентите да настроят според собствените си нужди предлаганите им продукти. Съществуващите пакети с телекомуникационни услуги, предлагани от операторите, са лимитирани, а потребителите изискват свободно да регулират пакетите от гледна точка на скорост, капацитет, време и качество на услугата.

A: All-online

Потребителите са привикнали към онлайн услугите и забавленията в мрежата. В бъдеще облачните технологии ще позволят повече услуги, вкл. телекомуникационните, които да бъдат извършвани онлайн и това ще подобри ефикасността и ще намали разходите.

D: DIY

DIY позволява на потребителите да участват в разработката и оптимизацията на услугите, което засилва иновацията и кара клиентът да се чувства по-обвързан с крайния продукт.

S: Social

Платформите на социалните мрежи позволяват на потребителите да споделят преживявания и мнения относно онлайн услугите. Тези платформи помагат да  се създаде фен база, да се увеличи потребителската лоялност и предоставя личен подход към всеки.

ROADS е външният израз на системата за обслужва на клиенти в информационната ера, в която желанията на потребителите са на първо място. За да се справят с изискванията на ROADS, операторите трябва да обмислят промяна в бизнеса си, в проучването и развитието, което планират, в услугите и операционните модели, както и да реструктурират телекомуникационните си мрежи.

4. Много се говори за интернет на нещата, можете ли да ни дадете повече информация и данни за тази индустрия и как тя ще направи живота на потребителите по-лесен?

Пазарът на Интернета на нещата (IoT) се разраства толкова бързо, че да се направи правилна и функционална прогноза е голямо предизвикателство. Gartner заяви, че очакват 6.4 милиарда свързани устройства да се използват през следващата година (с 30% повече от тази година), като броят им се очаква да достигне 20.8 милиарда до 2020 г.

Прогнозата на Gartner е, че разходите по услугите, свързани с Интернета на нещата, ще се увеличат с 22%, до $235 млрд. през 2016 г. Проучванията показват още, че услугите ще бъдат доминирани от професионалната категория, като бизнесът ще използва външни доставчици, за да проектира, инсталира и оперира IoT системи, но услугите за свързаност чрез провайдъри и клиентските услуги ще нарастват с по-бързи темпове.

За да се подготви за тази огромна възможност, която ни предоставя Интернета на нещата, индустрията трябва да засили не само техническата иновация, но и иновацията на бизнес моделите, както и партньорството между различните индустрии. Пазарът на IoT ще бъде много по-фрагментиран от мобилния пазар заради големия брой използвани приложения и бизнес модели.

Той ще разчита на колаборация сред цялата екосистема от различни предприемачи и акционери. В ерата на Интернета на нещата операторите трябва да пренасочат фокуса си от управление на отделни технологии към управление на цялата екосистема. Индустрията се намира в критично положения и трябва да действа веднага, за да отвори възможностите на този необятен океан от възможности.

5. Какво е, според вас, бъдещето на технологиите и на начина, по който се увеличават приходите? Именно това е една от темите, които ще се дискутират на едно от най-големите икономически събития у нас Шумът на парите - форум, организиран от Profit.bg.

Huawei спомага да се монетаризира мобилния интернет трафик. Разработили сме много предложения, чрез които предлагаме подобрена система как мобилните оператори да генерират повече приходи от данните, с които разполагат.

Тези предложения подобряват потребителското изживяване, лоялността, ефикасността на самите мрежи и възможности за нови партньорства. Новите бизнес модели могат да се категоризират в шест основни области – честотна лента по поръчка (bandwidth on demand), самообслужващи се услуги (self-care service), оптимизация на съдържанието, умно зареждане, прецизна маркетингова и мрежова отвореност.

Първите стъпки вече са направени и резултатите са окуражаващи. Компаниите трябва да продължат да развиват новите си бизнес модели и да инвестират в дигиталната трансформация, за да продължават да бъдат конкурентни и да намират нови възможности за печалба.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Създайте идеалния климат у дома

Каквато и да е температурата навън и каквито и да са вашите...