Да, Alphabet – компанията майка на Google, разработва самоуправляващ се автомобил, умни очила и др. иновативни продукти, но търсачката все така остава най-добрият й и доходен продукт.

Ето няколко интересни факта за това как и колко често ползваме търсачката.

Първо, нека се върнем малко назад в историята и да видим какво е представлявала началната страница на Google през 1997 г.

През 1998 г. хората са правили по около 500 000 търсения на ден. Днес всяка секунда хората по света ползват търсачката по 2.3 млн. пъти.

По последни данни търсенията на месечна база са над 100 млрд., а уникалните търсения – 1.17 млрд.

За всяко търсене Google взема предвид 200 фактора, преди да достави най-добрите резултати. Всичко това отнема 1/8 от секундата.

Хората разчитат на услугите на Google толкова много, че през 2013 г., когато сайтът не бе достъпен само за 5 минути, глобалният трафик падна с 40%.

И преди сме ви представяли центровете за данни на големите технологични компании. Факт е обаче, че Google разполага с 100 млн. гигабайта данни.

Близо 69% от трафика на Google идва от основния им домейн www.google.com. Компанията обаче притежава още хиляди, като например: Gooogle.com, Gogle.com, Googlr.com и др. Google също така притежава и 466453.com.

От октомври 2015 г. насам повече от половината търсения се осъществяват през мобилни телефони.

Въпреки иновативните продукти, които Google разработва с мисъл за бъдещето, днес около 90% от приходите на компанията идват от реклама.

През 2002 г. основателите на Google Лари Пейдж и Сергей Брин поставят цена от 5 млрд. долара за компанията си - оферта, която е отхвърлена от Yahoo. Контрапредложението е на стойност 3 млрд. долара, което също не е прието.