Само преди броени дни от Instagram обявиха, че променят алгоритъма на новинарския си поток. Постовете вече няма да се показват в хронологичен ред, а ще бъдат сортирани - по подобие на Facebook.

“Хората пропускат средно около 70% от постовете в техните Instagram акаунти“, споделя съоснователят и главен изпълнителен директор на приложението Кевин Систром.

„Правим тази промяна, за да могат хората да виждат именно тези 30%, от които те се интересуват“, допълни той.

Именно промяната в алгоритъма обаче ще се окаже начинът, по който от Facebook ще монетаризират покупката на Instagram, а и ще поддържат ръста на приходите си и през следващите години.

Според данни на eMarketer, приходите на Instagram за 2015 г. са 600 млн. долара, но за 2016 г. се очаква ръст от 149%.

В края на настоящата година потребителите на Instagram ще нараснат до 600 млн. души спрямо 400 млн. души в края на 2015 г.

Четете още: Шестте големи залога на Facebook