Тази година Apple взе лъвския пай от приходите в отрасъла. Според специалисти става дума за 8,5 млрд. долара или 91%.

„Способността на Apple да максимизира цената на дребно, минимизирайки производствените разходи, просто поразява. iPhone продължава да генерира гигантска печалба“, коментира цифрите директорът на Strategy Analytics Линда Суи (Linda Sui).

Сред големите печеливши тази година са още китайските производители Huawei, Vivo и Oppo, въпреки че съществено изостават на фона на Applе.

По оценките на Strategy Analytics, операционната печалба на Huawei на пазара на смартфони в третото тримесечие на 2016 г. съставлява около 200 млн. долара. По този начин компанията осигурява около 2,4% от съвкупния резултат в отрасъла и заема второ място след Apple.

Към факторите, допринасящи за успеха на Huawei, специалистите отнасят ефективно работещия канал на доставки, привлекателния продуктов асортимент и маркетинговата стратегия.

На трето и четвърто места в рейтинга анализаторите поставят компаниите Vivo и Oppo, като всяка една от тях взима около 2,2% от операционната печалба на производителите на смартфони.

В парично изражение става дума за по 200 млн. долара.

Според изпълнителния директор на Strategy Analytics Нийл Моустън относително добра рентабилност китайските компаниите постигат благодарение на строгото ценообразуване и ръста на продажбите в Азия.

В изследването става ясно още, че операционната печалба на всички други производители на смартфони, групирани като „Други“, също възлиза на 200 млн. долара или 2,2%.

В заключение Линда Суи обръща внимание на факта, че три от четирите компании в челото на класацията са китайски.

През изминалата година Huawei, Vivo и Oppo не само са обогатили асортимента от устройства, но и са подобрили ефективността на работата си. Те са успели да запазят контрола над растящите разходи.