Facebook тества нова платена услуга, която ще позволява на потребителите да промотират личните си постове, информира CNBC, позовавайки се на съобщение на сайта на социалната мрежа.

С новата услуга потребителите плащат 7 долара на пост, за да бъдат по-видими съобщенията им в така наречените новинарски канали на приятелите си.

С други думи, всички потребители на Facebook вече могат да бъдат рекламодатели.

Facebook пусна услугата в Нова Зеландия през май и планира да я разшири в 20 страни. Потребителите с по-малко от 5 000 приятели ще могат да я ползват.

Социалната мрежа предлага новата услуга с надеждата, че потребителите ще искат да промотират неща като гаражни разпродажби, сватбени снимки и други "големи новини," според уебсайта на компанията.

Съобщението на Facebook за новата услуга идва след опитите на социалната мрежа да убеди рекламиращите марки, че "кликовете" не са единствения начин за измерване на ефективността на една реклама.

С тази нова стратегия целта изглежда е потребителите на Facebook да бъдат карани да кликат върху съдържанието на техните приятели.

Компаниите вече имат възможност да промотират съдържание от своите корпоративни страници в социалната мрежа.