Ползвате ли приложение за блокиране на реклами? Е, дори и така да е, това няма да спре рекламите, в случаx че ползвате социалната мрежа Facebook, тъй като компанията на Марк Закърбърг е намерила начин да заобиколи тези софтуерни продукти.

Промяната, която компанията обяви във вторник, ще позволи на Facebook да показва реклами на декстоп потребителите на социалната мрежа. От техническа гледна точка това не е голям проблем за компанията, тъй като тя излъчва реклами в собствената си мрежа, докато другите сайтове използват трети страни, за да го правят.

Социалната мрежа променя дигиталните означения, които приложенията за блокиране търсят и разпознават при рекламите. Новата функция на Facebook ще направи рекламите недосегаеми за тези системи.

Около 26% от персонални компютри в САЩ са блокирали рекламите си, пише WSJ. Товаq на фона на 1.71 млрд. души потребители на социалната мрежа, означава големи загуби.

Приходите от реклама на компанията за второто тримесечие на 2016 г. достигнаха 6.2 млрд. долара, като от тях само 1 млрд. долара са от излъчването на декстоп реклами, а останалите 5.2 млрд. долара от мобилна реклама.

„Досадните реклами са проблем за индустрията като цяло, а възходът на приложенията за блокиране на реклами е фактът, че хората не искат да ги виждат. Тези приложения обаче са лошо и крайно решение", споделя Андрю Босуорт, вицепрезидент по рекламата във Facebook.

Според него тези системи са лоши най-вече за самите издатели и медии, както и за социалните мрежи, тъй като те разчитат именно на тези приходи. Ето защо Facebook ще търси начин да излъчва по-подходящите реклами за съответните потребители, с което да ги направи по-полезни.

Приложенията за блокиране на реклами позволяват на потребителите да активират реклама в отделен сайт, който харесват и по този начин да помогнат за съществуването му, но много малко от тях го правят и изключват рекламите за всички издания.

Това обаче застрашава дори и най-големите издания в света като The New York Times и The Wall Street Journal, които отчитат спад на приходите си от реклама.

В световен мащаб повече от 200 млн. потребители ползват приложение за блокиране на реклами на десктоп компютрите си, докато при мобилните телефони бройката е двойно по-голяма – 420 млн. души.

Големи издания, като Wired, Forbes и The Times, вече също започнаха да експериментират с техники спрямо приложенията за блокиране на реклами, което би увеличило постъпленията им.