Приходите от продажби на мобилни игри се очаква да превишат генерираните средства от конзолите и игрите за настолни компютри през тази година - за първи път в историята.

Игрите, предназначени за смартфони и таблети, се очаква да донесат приходи за създателите си в размер на 36.9 милиарда долара, или цели 37% от общите приходи на сегмента, според консултантската компания Newzoo.

За сравнение приходите от игри за настолни компютри се очаква да са в размер на 31.9 милиарда долара, докато тези от продажби на конзоли – в размер на 29 милиарда долара.

Като цяло пазарът на игри ще отбележи ръст от 8.5% през тази година, до 99.6 милиарда долара, сочи още прогнозата, като ще продължи да расте със слаби темпове и ще достигне 118.6 милиарда долара през 2019 година.

Сегментът на мобилни игри бележи сериозен ръст през последните години, заедно с ръста на ползването на смартфоните в световен мащаб. Това привлече производителите на традиционни игри към него.

Компании като Nintendo полагат сериозни усилия да пуснат нови игри за мобилни телефони, като например мобилна версия на широко популярния франчайз Pokemon.

В никакъв случай обаче не може да се каже, че бизнесът на игрите, свързан с мобилните компютри, умира. Секторът се очаква да регистрира повишение от 2.1% през тази година, докато на игровите конзоли с 4.5%, съгласно данните на Newzoo.