Решението на Facebook да закупи Instagram изглежда все по-умно и по-умно. През 2012-та година най-голямата социална мрежа, плати за приложението сумата от 1 милиард долара, която се определи тогава като „не особено разумна“ от много експерти.

Анализатори от Credit Suisse Group AG, обаче очакват приходите на Instagram да възлязат на 572.5 милиона долара през първото тримесечие и 3.2 милиарда долара за тази година.

Нещо повече, Instagram и премийното видео във Facebook, се очаква да са основните двигатели на ръста на приходите от реклама на компанията.

Според анализаторите на швейцарската банка, в бъдеще можем да станем свидетели на сериозно предвижване на рекламни бюджети от телевизията към Instagram.

Малък брой от най-големите рекламодатели, вече предвижват подобно преместване, като планират рекламни клипове с дължина от 60 секунди, вместо традиционните 30 секунди.

Когато Facebook закупи приложението, то разполагаше с около 40 милиона потребители. Активните месечни потребители са се повишили до над 400 милиона към края на септември 2015-та година, превишавайки броя на потребителите на Twitter.

Основната част от ръста през последните месеци идва от пазарите извън границите на САЩ.

„Нашето онлайн общество става по-глобално, като над 75% от потребителите ни, живеят извън пределите на САЩ“, съобщават от Instagram в своя блог. „Сред последните 100 милиона потребители, присъединили се към мрежата над половината са от Европа и Азия“, се казва още в съобщението.