Ръстът на приходите от интернет реклама за 2011 г. е 4.1%. Това сочи проучване по инициатива на IAB България, обединяващо водещите интернет медии у нас.

Данните бяха представени по време на форум в София, в който участват професионалисти по маркетинг, реклама, медии, пиар и комуникации.

Увеличението в сравнение с 2010 г. се дължи предимно на ръста на дисплей рекламата - 95% от ръста се генерират от увеличените приходи от този тип реклама. Тя продължава да бъде най разпространеният вид интернет реклама.

Близо 35 млн. лв. са докладваните приходи от дисплей рекламата. От общите годишни приходи за 2011 г. тя заема дял от 82%.

На втора позиция, но с едва около 9% дял, се нареждат рекламите чрез обяви и в справочници. Рекламата "на клик" генерира около 6% от всички приходи от интернет реклама.

Компаниите, участвали в изследването, са оповестили брутни обеми от онлайн реклама в размер на близо 42.5 млн. лв. за 2011 г., информира БТА.

Рекламодателите от финансовия сектор покриват най-висок дял от общите брутни приходи – 15% или близо 6.5 млн. лв.

След тях са рекламодатели от сферата на потребителските стоки, на които се падат 8% от общите приходи или 3.5 млн. лв.

В сравнение с 2010 г. ръст бележат развлекателната индустрия - със 7.3% дял през 2011 г., както и генерираните обеми от автомобилната индустрия – 5.7%.

В същото време намалява делът на сектори като телекомуникационни услуги, услуги и потребителски стоки.