Този месец Кейти Клам пусна в YouTube клип, който бързо обиколи света, препращан от мейл на мейл и от стена на стена във Facebook.

Клипът показва реакцията на 6-годишната й дъщеря Лили, когато и казват, че ще я заведат в Дисниленд.

За три седмици клипът бе гледан над 5 милиона пъти. Парите, които ще се направят от реклама, ще са достатъчни, за да изпратят малката Лили в колеж.

Мнозина се опитват да създадат видео, което да стане интернет сензация. С голям шанс за това са сладки бебета или хора, които се държат като идиоти.

Не е достатъчно обаче само да заснемете нещо любопитно. Важна е и бързата реакция.

Ето няколко съвета как да извлечете възможно най-големи дивиденти от YouTube:

1. Направете интересно видео.

Няма точна рецепта за това, но има някои неща, които се открояват като тенденция - бебета, котенца, падания и др.

Хит са неща, които на пръв поглед изглеждат прости, но са способни да развълнуват милиони хора. Пример - две бебета близнаци „си говорят" на бебешки език = милиони посещения.

2. Заглавието е важно - то трябва да грабва вниманието и да е нещо, което лесно ще се открива от търсачките.

Споделяйте видеото и позволявайте на хората да го слагат на стените си.

3. Ползвайте Google реклама. Изпратете им мейл и кажете, че искате да сте партньор. Компанията ще ви праща голяма част от приходите от клинове върху реклами.

Бащата, снимал детето си след посещение на зъболекар и постнал видеото "Дейвид се връща" от зъболекар е направил над 100 000 долара от реклама в YouTube.

Майката на Лили, която споменахме по-горе, е направила 3 000 долара за 3 седмици и се очаква да получи още много повече, защото Disney възнамеряват да включат видеото в своя реклама.

До скоро YouTube сключваше договор с хора, само след като видеото им е гледано от над 1 милион души. Сега обаче компанията използва алгоритъм, който им помага да предвидят кое видео ще стане хит още докато е на 10 000 гледания.

4. Защитете видеото си е програмата Content ID. Тя прави така, че други хора да не могат да ползват вашето видео. Пародиите или преводите на видеото обаче убягват на програмата.

5. Пуснете го по телевизията. Клипът с Лили стана най-популярен, след като бе показан по новините на Fox и в „Добро утро, Америка".

Следвайте ни във Facebook