Вероятно никога не сте чували за сайта LittleThings.com, а от Little Things наистина се гордеят с това. Сайтът е активен само от около 15 месеца, което е доста кратък период, за да стане прекалено познат.

Въпреки това този най-обикновен, новозикопан кладенец с “вдъхновяващо, ободряващо и приятно” съдържание привлича около 1.7 милиона уникални посетители на ден.

Всъщност на 21 януари компанията за интернет анализи SimilarWeb го обяви за най-бързо растящия новинарски сайт на 2015 г. Той започва миналата година под място номер 6.7 млн. измежду всички сайтове в категорията “Н

овини и медии”; сега е на девето място - между Vox и Salon.

Как обаче успява да направят всичко това от Little Things? В основата на нарасналия брой потребители на сайта не стои някаква магия или пък супер интелект. Little Things, подобно на Upworthy, Viral Nova и всички подобни сайтове, разчита на майките - не толкова тайното оръжие, което завладява интернет, пише Washington Post.

“Всички, които пишат за сайта, имат източници, разбира се,” казва Майа Маккан, която отговаря за съдържанието в Little Things. “Винаги обаче казвам на пишещите да влязат във Facebook и да погледнат какво правят майките.”

Пишещите за Маккан не са единствените, които следват подобни директиви. Скот Делонг, основател на Viral Nova, който миналата година бе продаден за 100 млн. долара, учи пишещите в сайта да мислят като “40- или 45-годишни жени.” Upworthy пък се цели в читатели жени на възраст над 40 години.

Проучване сред сайтовете с най-вирално съдържание показва, че те клонят сериозно към по-възрастни читатели и преобладаващо жени.

Ако попитате популярния блогър Неецан Зимерман, той ще ви каже, че мамифицирането на интернет е нещо, което е трябвало да бъде предвидено отдавна. От една страна, майките доминират във Facebook, от статистическа гледна точка, а пък Facebook доминира в индустрията с виралните новини.

Освен всичко друго, маркетинговите агенции и реклaмодателите обожават майките, защото това са хората, отговорни за по-голяма част от разходите на домакинствата.

Има нещо уникално в начина, по който жените, и по-конкретно майките, използват Facebook. Проучвания, а вероятно и това, че постоянно разглеждат бебешките снимки на други хора, предполагат, че жените разчитат на мрежата като начин на подкрепа на техните отношение, което при мъжете просто не се случва. Те имат повече приятели от мъжете и коментират много повече под постовете на своите приятели от мъжете.

Предвид всичко това, до известна степен е логично, че майките едновременно са “по-склонни да кликат” и да споделят. Както казва главният изпълнителен директор на Viral Nova Шон Бекнър, за тях Facebook представлява един много съкровен социален клуб, място, където да споделиш снимки на децата си, да потърсиш здравен съвет и да видиш онова видео на кученцето, което спи заедно с бебето и което почти те е разплакало.

Вижте още: На тази майка й се плаща, за да разглежда уебсайтове

Историите, които бълват сайтове като Viral Nova и Little Things, са такива, в които споделящите ги често се припознават, а и често са много затрогващи. Това е страхотна комбинация, казва Лиам Коркоран, говорител на NewsWhip.

Little Things успява по един брилянтен начин да се настани на този пазар.

Много от младите хора, които пишат за сайта (там работят около 40 човека), са учили актьорско майсторство в училището по изкуства към Нюйорския университет. Маккан отдава на това тяхната “гъвкавост”, или способността им да си представят какво би прочела една 35-годишна майка на две деца, живееща в Кливланд, например.

Майките обаче държат актьорите на Маккан нащрек. Преди време майките разпространяваха всичко, свързано с бебета или възпитани питбули, но те са във Facebook вече от няколко години и искат да виждат нещо по-оригинално.

“Ако пускаш просто нещо сладко, това вече не върши работа,” казва Маккан. “В днешно време се четат затрогващи, вдъхновяващи истории. Видео на зайче, което яде малина, няма да се представи много добре.”

Цимерман обяснява тази промяна малко по-цинично: в днешно време толкова много “фабрики за сладки неща” се конкурират за вниманието на майките, че всяка от тях трябва да направи съдържанието си по-привлекателно, като му пришие някакъв фалшив “смисъл”.

В най-новото си редакционно начинание Маккан например опитва да си партнира с организации, които събират кучета и войници, връщащи се от военна служба в чужбина. Домашни любимци + ветерани от войната = идеалната примамка за майки, което означава, че скоро би трябвало да очаквате този вид съдържание в новинарския си поток във Facebook.