Деепика Бала, 22-годишна студентка в Лакнау, изпитвала трудности да се подготви за изпитите. Предлаганите образователни курсове не били достатъчни. Нейният учител също нямал възможност да й дава индивидуални уроци и да я напътства допълнително.

Тогава Бала решава да потърси в интернет решение на проблема. Открила мобилно приложение, което й предлага персонализирано обучение. То е дело на предприемчиви разработчици.

Учащите решават какво и как искат да изучават. Те имат възможност да вникнат в материята, използвайки дигитални помощници, да анализират своите силни страни и слабости, да водят разговори със своите учители.

Съдържанието е разработено за всеки студент. Последният поставя оценка на своите преподаватели. Това превръща образователния процес в една перфектна обърната пирамида. В наши дни милиони студенти се възползват от технологичните образователни стартъпи, за да напредват в обучението си.

Новите възможности променят из основи начина, по който функционира училището, а също така и начина, по който ученици и студенти учат.

Когато разработвахме своето приложение, ние осъзнахме, че е по-лесно да се променят навиците на учене на студентите, отколкото самата образователна система, казва Бию Равеендран, основател на образователното приложение Byju. Така продуктът е създаден по начин, който позволява на студентите да учат по своему.

Стартъп от Бенгалуру предлага оригинално съдържание, графики и видео, превръщайки ученето в контекстуално и видимо. То поднася на учащите знания, като им казва какво да учат, как да го учат и до каква степен. Приложението е свалено от 5.5 милиона души в над 1400 градове и селца.

Стартъпът Byju е най-успелият проект в Индия. Събрал е 125 милиона от март насам.



Миналата седмица фондацията на Марк Закърбърг и съпругата му Пресила Чан даде 50 млн. долара за инвестиция в компанията.

Образователната система в Индия е в постоянно развитие. Да вземем като пример Vedantu – платформа, която свързва студенти и преподаватели онлайн. Данните сочат, че студентите често възприемат видеата като разсейващ елемент.

Те предпочитат виртуалните дъски и глас. Макар да се полагат усилия за зареждане на видеа, те не се използват толкова.

Три са изводите, които стартъпите извличат от получените данни: популярни са интеракциите на база разговори, видео презентациите и персонализираното обучение.

Gradeup е друга платформа, която се стреми да персонализира максимално образователния процес.

Позовавайки се на въпросите на студентите и опитвайки се да им даде отговор, Gradeup създава персонализирани профили. Ако студентът е добър в дробите, приложението допуска, че ученикът е добър и в пропорциите. Оттам насетне поднесеният учебен материал ще включва и такива въпроси.

Схобхит Бхатнагар, съосновател на стартъп, казва, че те са способни да дадат обратна връзка на учениците и студентите, тъй като разполагат с над 200 милиона въпроса. Именно толкова получават в рамките на месец.

Авагмах, платформа за дистанционно онлайн обучение, залага на обучението на базата на разговор. Оттам споделят, че могат да дадат моментален отговор на зададен въпрос.

Повечето клиенти на тази платформа са работещи хора. Затова са предвидени специални графици за обучение. Всеки клиент получава персонализиран план на обучение, който лесно може да следва.

Непрекъснатото обучение

Всичко, което се случва в сферата на образователните технологии, върви към установяването на непрекъснато обучение.

Според Бию, когато учащите разбират материала, оценките идват естествено, но е дълъг пътят, който трябва да се измине, за да се променят навиците на повечето учащи.

Новият начин на обучение се внедрява и от младите учители, част от които паралелно с това още се обучават в университета.

Това, че са млади, ги прави по-адекватни, когато трябва да отговарят на въпросите на учениците.

„Вярваме, че първата стъпка е да харесаш учителя. Неговото поведение е много важно, стилът му на говорене ... Когато учителят е млад, той по-лесно общува с учениците и те му се доверят като на приятел“, допълва Бию.

Новите технологии и напредъкът в сферата на образованието допринасят за това учениците да стават все по-смели, когато искат да научат нещо, казва Нараянан Рамасвами, ръководил в консултантска фирма KPMG Индия.

„Преди знанието беше ограничено в класните стаи и в ръцете на учителите“, допълва той. Сега обаче моделът е променен. Обучението не е концентрирано около учителя, а около обучаващия се.