След като се сблъскаха с намаленото търсене, китайските производители на смартфони решиха да потърсят начин за увеличаване на продажбите чрез физическите магазини.

Докато преди производителите от тази страна разчитаха на своите продажби по интернет, сега стратегията е друга.

Компанията Xiaomi, която се сдоби със зашеметителен ръст именно чрез онлайн продажби, е сред първите, които променят тактиката и създават верига от фирмени магазини.

Шефът на Xiaomi Лей Цзюн по-рано заяви, че компанията му възнамерява да развива търговия във физически магазини, търгуващи на дребно. През следващите 3-4 години ще бъдат отворени повече от 1000 магазина в цял свят.

По този начин Xiaomi има намерение да намали зависимостта от онлайн продажбите, които до този момент достигат 2/3 от оборота.

Според Цзюн физическите магазини са ключът към поддържането на високо темпо на ръста на продажбите.

Друга компания, която възнамерява да тръгне по този път, е Lenovo.

„Ако не укрепим позициите си в сферата на офлайн търговията, няма да оцелеем в условията на толкова силна конкуренция“, казва Чен Сюйдун, вицепрезидент на компанията.

Аналогични стъпки започва да прави и Huawei в рамките на своя суббранд – Honor. Тя увеличава броя на физическите магазини, за да приближи продуктите повече до клиента.

Ето какво казва и Чжао Мин, мениджър на търговската марка Honor: „Потребителите стават все по-взискателни към качеството. За да ги провокираме да купуват, трябва да им предложим не просто евтин телефон в онлайн магазин. Те искат да докоснат устройството“.

Според анализатора на IDC Тау Сяохан китайските производители на смартфони са достигнали момент на насищане на родния пазар и това провокира откриване на магазини в чужбина.

На свой ред анализаторът на Gartner С.К. Лю е настроен песимистично. Той смята, че компаниите, подобни на Xiaomi, в краткосрочна перспектива трудно ще се справят с изграждането на мрежа от магазини на дребно. Защо? Защото не разполагат с необходимия опит и талантливи сътрудници.