Facebook прави приходи от 2 млрд. долара за тримесечие, като 1.8 млрд. долара от тях идват от платени реклами.

В края на 2012 и началото на 2013 г. Facebook сложиха край на „промоцията“, като ограничиха показването на постовете на бизнес страниците. Така публикациите вече не се виждаха от всички фенове и компаниите трябваше да започнат да си плащат, ако искат да достигат до по-голяма публика.

От социалната мрежа не оповестяват кои са най-големите рекламодатели в нея. Това не се измерва от Nielsen, нито от Kantar.

От BusinessInsider обаче изготвиха класация на най-големите рекламодатели във Facebook с помощта на данни от ComScore.

Възможно е класацията да не е съвсем точна, тъй като данните, както казахме, не са официални от Facebook, а са събирани от други източници.

Ето кои са най-големите рекламодатели във Facebook за изминалите 12 месеца:

1. Samsung: 100 млн. долара

Samsung е може би най-големият клиент на Facebook. Миналата година те похарчиха 10 млн. долара само за 3-седмична кампания за промотиране на Galaxy S III.

2. P&G: 60 млн. долара

Procter & Gamble има солидно присъствие във Facebook, особено сред майките. Компанията има огромен бюджет, а моментът, в който Facebook промени политиката си и намали показването на публикациите, съвпадна с момента, в който компанията реши да се пренасочи от традиционните медии към социалните.

Очаква се P&G да започне масивна рекламна кампания покрай Олимпийските игри в Сочи.

3. Microsoft: 35 млн. долара

Компанията си сътрудничи с Facebook, които ползват нейната търсачка Bing. Facebook купи и сървъра Atlas от Microsoft.

4. AT&T – 30-35 млн. долара

Facebook е най-голямото мобилно приложение в света и компания като AT&T трябва да има присъствие там.

5. Amazon: 30 млн. долара

Голяма част от трафика на Amazon идва от това, че хората харесват или препоръчват покупки във Facebook.

6. Verizon: 30 млн. долара

Facebook примамва мобилните оператори със статистика, която показва, че мобилните реклами на социалната мрежа са с 9 пъти по-ефикасни от рекламите на десктопите в това да убедят хората да си сменят мобилния оператор.

7. Nestle: 30 млн. долара

Тази година Nestle спонсорира Grumpy Cat.

8. Unilever: 30 млн. долара

Две от 5-те най-споделяни реклами в интернет тази година са от Unilever – едната е "real sketches" на Dove, а другата е турска реклама за сладолед Cornetto.

9. American Express: 25 млн. долара

AmEx залага много на социалните медии. В момента имат кампания „член от...“, която залепя значка на вашата страница, с която се хвалите от колко време ползвате картата.

10. Walmart

Walmart е най-популярният супермаркет във Facebook.

11. Coca-Cola

Coca-Cola има 76 милиона фена във Facebook, с което е най-харесваната марка в света.

12. Starbucks

Starbucks е на 4-о място в класацията за най-много фенове във Facebook.

От 13-о до 16-о място - King.com, Zynga, EA и Supercell

Те са поставени заедно в класацията, защото са производители на игри и са във Facebook за едно и също нещо – тъй като мрежата е огромна платформа за маркетинг на приложения.

17. Ford

Ford има над 80 страници във Facebook и огромен екип, който се занимава с рекламата в интернет.

18. Capital One: 20 млн. долара

Финансовата институция има почти 3 млн. фена на страницата си, което не е много. Лейди Гага има 60 милиона.

19. eBay: 20 млн. долара

eBay получава много трафик от Facebook.

20. AB Inbev: 15 млн. долара

Страниците на компанията, продаваща бира, са с ограничение за възрастта, което ограничава броя на феновете.

21. Visa: 15 млн. долара

Компанията има 11 милиона фена, с което е равна на NFL.

22. Intuit: 10 млн. долара

Компанията прави софтуер и таргетира с рекламите си малки бизнеси.

23. L'Oreal: 10 млн. долара

L'Oreal дава съвети за красота във Facebook. Има многобройни страници на различни продукти, както и от различни държави.

24. Mastercard – 10 млн. долара

Няма как да не е тук, където са й основните конкуренти - AmEx и Visa.

25. Weight Watchers – 5 млн. долара

Мотото на компанията е "диета в група" – а каква по-голяма група от Facebook.

26. State Farm – 2 млн. долара

Имат само 1.5 милиона фена.

27. Ancestry

Сайтът за генеaология примамва клиенти във Facebook.

28. Dell

Къде се продават компютри най-добре? Ами в интернет!

29. Macy's

Macy's се справя много добре с това да ангажира хората да говорят за нея – чрез парада в Деня на благодарността, фойерверките на 4-и юли и др. социални събития, които организира.

30. Disney

Основната фен страница на компанията има над 45 милиона фена.

Малко извън топ 30 остават Victoria's Secret, Citi, Sony, Mondelez/Kraft и Zulily.