Най-големият проблем за автомобилите, които се движат без шофьор на Google, са ... хората. Автономните автомобили са проектирани посредством камери, лазери и радари да анализират околната среда и да спазват правилата на движение.

Оказва се, че склонността на хората да не спазват правилата обаче повдига големи предизвикателства пред инжинерите, които трябва да се справят със сериозни проблеми по време на тестовете.

„Истинският проблем е, че автомобилът е твърде безопасен. Автомобилите без шофьори трябва да се научат да са умерено агресивни, а правилният обем агресия зависи от конкретната култура на шофиране във всяка една страна“, според Доналд Норма от Калифорнийския университет в Сан Диего.

През 2009 година автомобил на Google е попаднал в капана на четирипосочно кръстовище. Автомобилът е чакал с часове колите да спрат напълно, което така и не се е случило.

По време на тестовете автомобилите на Google са участвали в 16 катастрофи. И макар в нито една от тях да не е бил виновен високотехнологичният автомобил, въпросът е можело ли е някое от произшествията да бъде избегнато при наличието на шофьор зад волана.

Според специалистите обаче, свят с доминиращи автономни автомобили ще е много по-сигурен за всички.