Въпреки спада в продажбите от 24.8% при таблетите iPad на Apple, щатският производител продължава да е номер едно по продажби в световен мащаб, според данни на консултантската компания IDC.

Делът на Apple от световните продажби на таблети е 24.5%. От компанията са продали 16.1 милиона таблета за трите месеца между октомври и декември.

Водещи са продажбите на новото устройство iPad Pro, отличаващо се с 12.9-инчов дисплей и новия чип А9Х. Според IDC от него са продадени 2 милиона брой през тримесечието.

Това е по-добър резултат от продадените 1.6 милиона таблета от моделите на Microsoft - Surface Pro 4 и Surface 3.

Втори по продажби с 9 милиона продадени таблета през последното тримесечие на миналата година е основният конкурент на Apple – Samsung. Това е дало дял на южнокорейския производител от 13.7% от световните продажби.

И тук се наблюдава понижение в продажбите от 18.1%, в сравнение със същото тримесечие на миналата година.

Със забележителен ръст на продажбите от 175.7% на годишна база, на трето място по продадени таблети се нарежда Amazon. Компанията е продала 5.2 милиона устройства през последното тримесечие на миналата година, което й дава дял от 7.9% от общите продажби.

Следват Lenovo с 3.2 милиона продадени таблета и Huawei с 2.2 милиона таблета.

Като цяло общите продажби на таблети са 65.9 милиона, което е с 13.7% по-малко от година по-рано.