Мъжете на възраст 65 години и над нея са похарчили повече за продукти на Apple от всяка друга демографска група в САЩ през миналата година, показва проучване на Slice Intelligence, които следят данните за онлайн пазаруването, цитирано от CNN Money.

Тази категория купувачи, които дори не са една четвърт от всички клиенти на Apple, е похарчила средно 976 долара. Сумата е с 400 долара повече от групата на младите жени на възраст от 25 до 34 години, които са най-ниско бюджетните клиенти на компанията.

Като цяло мъжете във всяка възрастова група надхвърлят разходите на жените за Apple устройства със средно 200-300 долара.

Питате се защо възрастните мъже харчат толкова много за продуктите на Apple?

Според маркетинговия директор на Slice Джейми Миней тенденцията показва, че тези устройства се харесват на хора, които са в последния етап от линията на възприемане, но в същото време остават популярни и сред основната група клиенти – по-младите, технологични ентусиасти.

Вижте още: Apple пусна калъф, удължаващ живота на батерията с до 25 часа

Има няколко теории защо се случва това. Според Миней по-възрастните хора вероятно за първи път си купуват продукти Apple. Друга вероятно причина е, че те ги купуват за подарък. Ето още няколко тенденции от проучването:

По-високият дял на клиентите, които купуват iPhone, Macbook Air, Macbook Pro и Apple TV, е на възраст 25-34 години.

Най-много iPad устройства купуват хората на възраст 65 и повече години, както и тези между 35 и 44 години.

Последните представляват най-големия дял потребители и при продажбите на Apple Watch.

Клиентите на Apple Music са преобладаващо млади хора – от 25 до 34-годишна възраст.

Най-малко харчат домакинствата с годишен доход от 35 хил. до 50 хил. долара.

Но изненадващо домакинствата с доходи под 15 хил. долара на година харчат за Apple продукти толкова, колкото тези, които изкарват между 125 хил. долара и 150 хил. долара годишно.