Lenovo Group е на път да изпревари по продажби още тази година Hewlett-Packard като най-големия производител на персонални компютри в света, пише Reuters.

Така Lenovo ще стане първата китайска компания, която ще вземе челното място в световен план в технологичния сектор.

Прогресът на производителя на серията компютри ThinkPad е показател за представянето на китайските технологични компании на световната сцена в последните години, което се дължи на комбинация от агресивно ценообразуване, придобивания в чужбина и на разрастването на местния пазар.

Анализаторите обаче предупреждават, че увеличаването на пазарния дял на Lenovo е за сметка на маржа на печалба.

"Въпрос на време е Lenovo да стане номер едно и въобще няма да е изненадващо, ако това се случи по-късно тази година", казва Фредерик Уонг, изпълнителен директор на Avant Capital Management, която притежава акции на Lenovo.

Според него обаче конкуренцията при таблетите и слабите перспективи за PC пазара, може да поставят Lenovo под натиск.

Lenovo, която стана световен номер две по продажби на персонални компютри през третото тримесечие на 2011 г., е имала глобален пазарен дял 14.9% през второто тримесечие на тази година. Така Lenovo изостава само на 0.6 процентни пункта от HP, която контролира 15.5% от пазара според данни на IDC. Според данните на Gartner пък разликата е дори още по-малка, като Lenovo изостава само с 0.2 процентни пункта от HP.

В друг технологичен сектор китайската Huawei Technologies, която в момента е вторият най-голям производител на телекомуникационно обслужване.

Прогресът на Lenovo беше подпомогнат от закупуването на германската компания Medion и от създаването на смесено дружество с японската NEC през миналата година, както и от придобиването на бизнес с персонални компютри на IBM през 2005 г.

Инвеститорите наградиха Lenovo за повишаването на пазарния дял на компанията, като оскъпиха акциите й с около 16% през тази година. Книжата на HP, на заемащата трето място по продажби на PC-та Dell и на четвъртата Acer, пък поевтиняват за периода.

Lenovo генерира около 42% от общите си приходи от Китай, като по-голяма част от тях са от продажба на персонални компютри.

Продажбите на компютри в световен мащаб остават почти без промяна през второто тримесечие. Това е и седмото поредно тримесечие за индустрията с нисък ръст от между 0 и 5%.