До 2020 г. търговията с лични данни в интернет ще възлиза на 300 млрд. евро на година, сочи доклад на американска консултантска фирма.

В мрежата те се използват масово за таргетираната реклама от големите компании. Затова много специалисти гледат на личната информация като на ресурс.

Масовото използване на личните данни е в основата на бизнес моделите на Google, Facebook или Twitter. Властите редовно се допитват до събраната от компаниите информация за интересите ни, навиците ни и за предпочитанията ни относто стоки и услуги.

На практика, информацията ни в интернет се превръща във важен икономически и политически ресурс. Именно затова и много услуги, като социалните мрежи, са безплатни.

Различните страни по света обаче, прилагат различни ограничения за използването на лични данни, посочва ТВ7. Регионалните филиали на интернет гигантите редовно попадат в полезрението на Европейската комисия.

Брюксел разпореди на Google да осигури по-добра защита на потребителите си. Контролът върху използването на информацията ни както от самите нас, така и от независими институции обаче, остава много слаб в глобален мащаб.