През април 2012 г. основателят на Facebook Марк Закърбърг прави немислимото. Малко преди да започне роудшоуто по повод първичното публично предлагане на компанията, той купува Instagram за сумата от 1 млрд. долара.

Искате ли още? По това време приложението няма приходи, фукционира само от 2 години и негови служители са едва 13 души.

Повечето от инвеститорите дори не са чували за Instagram по онова време. Останалите смятат, че този 27-годишен младеж Закърбърг, разхождащ се по тениски или суитчър, не е готов да ръководи толкова голяма публична корпорация.

Оказва се обаче, че това е едно от най-умните неща, които Закърбърг е правил.

В края на миналата седмица Facebook публикува резултатите си за четвъртото тримесечие. Ръстът на приходите спрямо последното тримесечие на 2014 г. е от впечатляващите 52%, като се смята, че голяма част от него е генериран именно от Instagram.

От социалната мрежа не обявиха точно колко са приходите само на Instagram, но водещи анализатори в сектора прогнозират, че за цялата 2016 г. приложението ще обяви 1.3 млрд. долара постъпления.

Главният оперативен директор на Facebook обяви, че 98 от 100-те най-големи рекламодатели на компанията вече правят кампании и в Instagram.

По последни данни приложението, освен че е с над 400 млн. потребители, помага на Facebook да остане атрактивен сред най-младите си потребители.

Изглежда, че именно това е целял Закърбърг преди около три и половина години. А пък сделката, погледната от настоящето, изглежда като доста изгодна.