Интернет гигантът Google публикува статистика за изгледаните видеоклипове в YouTube в официалния блог на сайта за видеосподеляне.

През 2011-а количеството изгледани клипове е надминало 1 трлн., което означава, че ако всеки жител на Земята имаше интернет и ползваше YouTube, щеше да се получи цифрата от 140 клипа на човек.

Най-популярните видеоклипове се подредиха в следния ред:

Песента Friday на 14-годишната Ребека Блек е най-гледаният клип през годината.

„On The Floor“ на Дженифът Лопес победи в категорията музикален лейбъл.

Най-гледаният канал е Machinima.

Най-гледаният новинарски сюжет е клип, заснет от хеликоптер, на който се вижда вълната цунами, приближаваща бреговете на Япония.

Сред обучаващите видоклипове спечели „25 начина, по които да завържем шал“.

Сред трейлърите победител е „Войната на боговете: Безсмъртните“.

Сайтът за видеосподеляне YouTube е създаден през 2005 г. от тримата бивши сътрудници на PayPal- Чед Харли, Стив Чен и Джауед Карим. През 2006 г. Google го купува за 1.65 млрд. долара.