Никой не иска да купи Twitter

4587
Никой не иска да купи Twitter

Акциите на Twitter се сгромолясаха шумно по време на вчерашната търговия - под влиянието на публикации в пресата, че Alphabet, Apple и Walt Disney Co не възнамеряват да отправят оферти за закупуване на компанията.

Миналата седмица се появиха слухове, че трите компании обмислят възможността да придобият социалната мрежа и това доведе до скок в цената на акциите на Twitter в първите дни на тази седмица. В сряда обаче технологичното електронно издание Recode цитира неназовани източници, според които Google е отхвърлила подобна възможност, а вероятността  Apple да предприеме подобен ход е малка.

Същия ден Recode публикува и втори материал, в който съобщи, че от Disney също са решили да не предприемат действия по подобна сделка.

Двата материала бяха публикувани след затварянето на редовната сесия на Нюйоркската фондова борса в сряда и се отразиха крайно негативно на фючърсите на Twitter. Вчера сривът се пренесе и върху акциите на компанията, които затвориха на единична цена от 19.87 долара, или с цели 20.10% под затварящото си ниво от сряда.

Според някои технологични наблюдатели Disney и Twitter биха представлявали добра комбинация. Развлекателният гигант търси подходящи онлайн платформи, чрез които да разпространява своето телевизионно съдържание (компанията притежава спортния канал ESPN, както и ефирната телевизия ABC), а Twitter се опитва да се наложи като платформа за стрийминг в реално време.

Освен това изпълнителният директор на Disney е приятел с шефа на Twitter Джак Дорси, който е член на борда на директорите на развлекателната компания.

Още по-логичен изглеждаше потенциалният ход от страна на компанията майка на Google - Alphabet. Интернет гигантът никога не е имал особен успех в сферата на социалните мрежи и се предпололагаше, че евентуалното закупуване на Twitter може да помогне за разрешаването на този проблем.

Google обаче не се е отказал от опитите си в сферата на комуникациите и съвсем наскоро пусна ново приложение за видео разговори, както и чат приложението Allo, което идва с вградения виртуален асистент Google Assistant. Може би компанията е сметнала, че придобиването на Twitter би представлявало ненужно разсейване, което ще създаде и допълнителни главоболия от регулаторна гледна точка.

Подобно е и виждането на Apple, която иска да остане фокусирана върху производството на висококачествени потребителски продукти, а не  върху социални мрежи, отбелязват източниците на Recode.

При това положение, единствен от потенциалните купувачи, предложени в пресата, остава компанията за облачен бизнес софтуер Salesforce. Тя би могла да използва Twitter, за да повиши конкурентоспособността си на пазара за стрийминг на информация и би могла да предлага услугата на своите бизнес клиенти срещу платен абонамент.

Апетитна хапка ли е Twitter и за кого?Анализатор разглежда потенциалните купувачи на микроблога

 



В сряда изпълнителният директор на Salesforce Марк Бениоф гостува на предаването на CNBC Mad Money, но отказа да коментира дали компанията му ще отправи оферта за Twitter. Той определи платформата като „страхотен“ и „вълнуващ“ продукт, но отбеляза, че компанията е изправена пред големи предизвикателства в бизнес отношение.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg