Приходите на Мтел са се повишили с 0.1%, до 412 млн. евро, през 2016 г. Това показват обявените в понеделник финансови резултати на Telekom Austria Group. Това е първият годишен ръст на приходите на телекома от 2008 г. насам и показва продължение на позитивния тренд за стабилизиране на резултатите на компанията.

Част от причините за по-високите приходи са ръст в продажбите на устройства, продължаващ темп на растеж във фиксираните услуги и стабилизиране на приходите от мобилни услуги.

Приходите от продажби на устройства за последното тримесечие на 2016 г. нарастват с 24% поради засиления интерес към смарт телефони и таблети. Приходите от фиксирани услуги за същия период се увеличават с 2.3% вследствие на нарастване на популярността на пакетните предложения и засилено търсене на услугата домашен интернет.

Приходите от мобилни услуги за последната четвърт отбелязват лек ръст от 0.3%, което се дължи главно на повишени приходи от взаимосвързаност с други оператори, следвайки пазарната тенденция за увеличаване на офертите с включени минути към всички мрежи.

В допълнение се наблюдава подобрение на средния приход на абонат в частния сегмент вследствие на успешни продажби на допълнителни услуги.

Основен двигател на ръста през последното тримесечие бяха иновативните продукти и оферти, които Мтел пусна на пазара.

Тракерът за домашни любимци MyKi Pet, привлекателните празнични промоции с мултифунционални дронове и ховърборди, както и изгодните пакетни предложения и офертите за предплатени пакети Прима повишиха продажбите на компанията във всички сегменти от пазара.

В допълнение, унифицирането на офертите на Мтел и blizoo направи услугите на телекома по-лесно достъпни за клиентите, а новата 4G мрежа подпомогна приходите от мобилен интернет.

Резултатът е повишение на средния приход от абонат (ARPU) на Мтел за последното тримесечие на 2016 г. с 3.8%, до 5.5 евро, въпреки трудната икономическа обстановка.

Клиентите на мобилни услуги спадат с 3.0%, до 4.108.1 млн., главно заради намаление на клиентите на предплатени услуги. За сметка на това фиксираните абонаменти нарастват с 0.7%, до 1.019 млн.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) на Мтел пада с 20.5%, до 25.2 млн. евро.

Причината е главно увеличаване на разходите за закупуване на устройства поради повишените продажби на смартфони и таблети, както и по-високите разходи за взаимосвързаност с други оператори. В допълнение, разходите за съдържание нарастват заради увеличаващия се брой на абонати на ТВ услуги.