Мтел с приходи от 412 млн. евро за 2016 г.

4818
Мтел с приходи от 412 млн. евро за 2016 г.

© mtel

Приходите на Мтел са се повишили с 0.1%, до 412 млн. евро, през 2016 г. Това показват обявените в понеделник финансови резултати на Telekom Austria Group. Това е първият годишен ръст на приходите на телекома от 2008 г. насам и показва продължение на позитивния тренд за стабилизиране на резултатите на компанията.

Част от причините за по-високите приходи са ръст в продажбите на устройства, продължаващ темп на растеж във фиксираните услуги и стабилизиране на приходите от мобилни услуги.

Приходите от продажби на устройства за последното тримесечие на 2016 г. нарастват с 24% поради засиления интерес към смарт телефони и таблети. Приходите от фиксирани услуги за същия период се увеличават с 2.3% вследствие на нарастване на популярността на пакетните предложения и засилено търсене на услугата домашен интернет.

Приходите от мобилни услуги за последната четвърт отбелязват лек ръст от 0.3%, което се дължи главно на повишени приходи от взаимосвързаност с други оператори, следвайки пазарната тенденция за увеличаване на офертите с включени минути към всички мрежи.

В допълнение се наблюдава подобрение на средния приход на абонат в частния сегмент вследствие на успешни продажби на допълнителни услуги.

Основен двигател на ръста през последното тримесечие бяха иновативните продукти и оферти, които Мтел пусна на пазара.

Тракерът за домашни любимци MyKi Pet, привлекателните празнични промоции с мултифунционални дронове и ховърборди, както и изгодните пакетни предложения и офертите за предплатени пакети Прима повишиха продажбите на компанията във всички сегменти от пазара.

В допълнение, унифицирането на офертите на Мтел и blizoo направи услугите на телекома по-лесно достъпни за клиентите, а новата 4G мрежа подпомогна приходите от мобилен интернет. 

Резултатът е повишение на средния приход от абонат (ARPU) на Мтел за последното тримесечие на 2016 г. с 3.8%, до 5.5 евро, въпреки трудната икономическа обстановка.

Клиентите на мобилни услуги спадат с 3.0%, до 4.108.1 млн., главно заради намаление на клиентите на предплатени услуги. За сметка на това фиксираните абонаменти нарастват с 0.7%, до 1.019 млн.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) на Мтел пада с 20.5%, до 25.2 млн. евро.

Причината е главно увеличаване на разходите за закупуване на устройства поради повишените продажби на смартфони и таблети, както и по-високите разходи за взаимосвързаност с други оператори. В допълнение, разходите за съдържание нарастват заради увеличаващия се брой на абонати на ТВ услуги.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Трансформация на тютюневата индустрия. Как го прави БАТ?

Вижте какво заяви Крис Проктър - главен научен директор на Бритиш...