Настоящият президент на САЩ Барак Обама и неговият опонент Мит Ромни са се отличили със засилено интернет присъствие в предизборната компания.

Те обаче не са се ограничили само до присъствието си в популярни мрежи като Facebook и Twitter, а са изразходили значителни средства за онлайн реклама.

Ръстът на онлайн бюджетите на двамата кандидати са превишили с 251% тези от последните избори през 2008 година по данни на ReTargeter.com.

Двамата са платили 78 милиона долара за реклама в глобалната мрежа на фона на 22.2 милиона долара през 2008 година.

Въпреки че онлайн рекламата на Ромни се е повишила значително към края на неговата кампания, той остава далеч зад Обама в това отношение.

Проведената от Ромни реклама в интернет се оценява на 26.23 милиона долара, или наполовина на похарчените от настоящия президент 52 милиона долара.

Обама е насочил основно средствата към New York Times, Huff Post и малко странно онлайн изданието Bartleby.

За разлика от него Ромни е насочил кампанията си към далеч по-консервативни и локални медии като Drudge и Tampa Bay Online.