По-рано през този месец Facebook оповести плановете си как ще монетаризира приложението за инстантни съобщения Messenger.

Социалната мрежа обяви, че планира да тества различни неща, включително и реклами News Feed, които да позволяват да се пращат „спонсорирани“ съобщения директно на потребителите.

Реклами в приложението Messenger ще започнат да се появяват от второто тримесечие, като все още не е напълно ясно дали компаниите ще могат да пращат директни съобщения на хората, без да са имали преди това контакт с тях.

Отговорът за момента е: брандовете няма да могат да стартират чатове с потребителите, но могат да пращат спонсорирани съобщения, поне според първоначалните тестове на Facebook.

Facebook потребителят Катлин Шварк е много изненадана, когато получава изненадващо съобщение от име, което не й е известно. В крайна сметка се оказва, че това е реклама, коментира Шварк, пред финансовото издание Business Insider.

Ето и как изглежда съобщението:

Шварк твърди, че не е харесала бизнес-страницата, но я е посещавала веднъж.

Ако сте логнати в социалната мрежа, докато сърфирате в интернет, Facebook знае какви сайтове посещавате и други компании могат да използват тази информация, за да рекламират конкретни стоки, от които се интересувате.

От Facebook дават възможност на потребителите да блокират рекламите или като откажат искането за съобщение, или като блокират всички комуникации с компанията, която им праща съобщение.

Социалната мрежа отказва да коментира дали бизнесът ще трябва да плаща само за изпращане на съобщение или за съгласие на потребителите да го приемат.