Когато става въпрос за социални мрежи, жените са доминиращите потребители. Ново проучване в САЩ сочи обаче, че в две от тях мъжете запазват лидерската си позиция.

Вижте още: Социалните мрежи да се ползват само от лица над 16 г?

Когато става въпрос за ползването на социалните мрежи, доходите и образованието не са определящи, сочи изследване на консултантската агенция Pew.

Жените в САЩ ползват с 11 процентни пункта повече Facebook, с 29 процентни пункта повече Pinterest, както и със седем процентни пункта повече Instagram от представителите на силния пол.

Две социални мрежи обаче продължават да привличат повече мъжки, отколкото женски интерес - Twitter и LinkedIn, сочи още изследването.

На най-много потребители с високо образование и доходи се радва LinkedIn. Тя се ползва от 44% от американците с доход от над 75 000 долара.

Pinterest е най-популярната за жените социална мрежа, като 42% от тях я ползват спрямо едва 13% от мъжете.

Instagram е най-ползваната от тинейджърите – 32% спрямо едва 14%, ползващи Facebook.

Най-много сред младите хора на възраст между 18 и 24 години ползват Snapchat – цели 45%, според данни на comScore.

Приложенията за инстантни съобщения също не са особено популярни сред младите, като само 7% от потребителите над 12 години ползват WhatsApp.