Има едно сливане между индустриите и бъдещето ще е сливане на телекоми с компании, които имат кънтент. В момента не е много ясно къде е разграничителната линия, защото дейта центровете на Майкрософт, например, са по-големи дори от тези на телекомите, коментира Петър Иванов, изпълнителен директора на Майкрософт България по време на панел „Технологии“ от „Шумът на парите“.

Говорим за интернет на нещата и време, в което всички уреди ще са свързани с мрежата. Това ще генерира допълнителен трафик, което още повече ще размие границите. Ние наричаме това облак, но на практика и телекомите оперират в този облак.

Живеейки в Англия, за две години разбрах, че Великобритания е в каменната ера по отношение на интернета. Качеството и скоростта на интернета у нас, както и цената, ни отреждат на едно от челните места в Европа. Нека да гледаме и на нещата, които ни правят по-добри от другите, посъветва Иванов.

Облачните технологии и услугите не могат да се случат без високоскоростен достъп до интернет. Така например за „трипъл плей“ цената във Великобритания е 70 паунда, а в България тя е в пъти по-ниска.

И това е нещо, което движи индустрията напред. Аз искам да кажа, че бъдещето на малките нации е да са част от тази промяна. Ако забелязвате, в България IT-индустрията е една от съществените индустрии за развитие на икономиката, посочи лидерът на Майкрософт у нас и добави, че това е една индустрия, на която трябва да се отдели изключително внимание. Всички хора в сектора са изключително високо платени.

Нашият модел е свързан по-скоро с качеството на нашите хора, особено в математическите науки. Училищните отбори са винаги сред най-добрите на математически състезания. Потенциалът е тук. Радвам се все пак, че има индустрия, посочи още Иванов.

София е третият град по стартъп в IT-сектора след Дъблин и Лондон. Само ние, в Майкрософт, сме подкрепили над 400 стартъпа.

Все още много правителства си представят, че истинската инвестиция е да се произведе фабрика от тухли, които да бълват компютри и софтуер. Трябва, използвайки технологиите, да стимулираме тази индустрия. Това е бъдещето на тази нация, заяви Петър Иванов.

Да, туризмът е важен, има много приоритетни неща, но технологиите са най-търсенето нещо в света. Имаме материала и хората, но трябва да се направи една екосистема между хора, държава и телекоми.

Все още сме много далеч от най-развитите стартъп общества. Това, което бихме искали да видим, е по-широко участие на държавата. Има недостиг на кадри в тази сфера. Не е случайно, че сме се насочили към средното образование. Трябва да се стимулира тази индустрия още повече, заяви изпълнителният директор на Майкрософт България.

Често компании от България се обръщат към мен с въпроса – ще ни купи ли Майкрософт. Трябва да обучаваме стартъпите как да преминат през фазата на развитие, за да станат успешни и да бъдат обект на покупки от големите технологични компании.

За съжаление, не сме много добри сами за себе си. Добри сме сами, но никога няма да успеем сами. Конкурентите не бива да ни плашат. Напротив трябва да работим заедно, да стимулираме нещата да се случват. Консолидираният глас е много по-силен от индивидуалния, посочи Иванов.

Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.

Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.

Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.