Verizon Communications Inc обяви официално, че ще заплати 4.83 млрд. долара в брой за интернет бизнеса на Yahoo Inc, с което слага край на серията от спекулации за нов собственик на интернет пионера.

Очакванията са, че американският телеком гигант ще комбинира търсачката, имейла и други интернет активи на Yahoo със закупената през година AOL за 4.4 млрд. долара. По този начин Verizon планира да увеличи приходите си от реклама и да се намеси в борбата за разпределение на пазарен дял в сектор, където до момента доминират Google и Facebook.

С покупката на Yahoo Verizon ще получи достъп до данните на повече от 200 млн. уникални потребители, посещаващи сайтовете от групата на Yahoo, което, заедно с 150 млн. уникални месечни потребители на AOL и 100 млн. собствена база данни от абонати, би означавало по-таргетирана услуга за големите рекламодатели.

Преди месец от Barclays обявиха, че Verizon може да спести по около 500 млн. долара на година от използването на интернет трафика на Yahoo.

Сделката за Yahoo обаче идва 8 години, след като компанията отказа да бъде придобита от Microsoft за сумата от 44.6 млрд. долара. Към нея също така не се включва дяловото участие на Yahoo в китайската компания Alibaba.

Друга компания, която в миналото отказа да бъде придобита – Groupon, днес е оценена на 2.2 млрд. долара спрямо предлаганите 6 млрд. долара от Google през 2010 г.

Не са изключени обаче и други примери за точно обратното – продажбата на компанията да е направена за по-ниска от оценката й днес. През 2002 г. Ebay купува Paypal за сумата от 1.2 млрд. долара, въпреки проблемите си по онова време. Според специалистите отвъд океана, оценката на Paypal днес би била доста по-голяма, при положение че бе останала независима компания.

През 2013 г. един от най-младите милиардери в света Евън Спигел отказва 3 млрд. долара оферта за придобиване от страна на Facebook. Е, той може би е бил вдъхновен от историята на основателя на социалната мрежа Марк Закърбърг, отказал 1 млрд. долара от Yahoo, но днес Snapchat се оценява на около 15 млрд. долара.

Реалната оценка на компанията обаче ще може да се види едва след листването й на борсата.