Помощ, следят ме!

2745
Помощ, следят ме!

Тази сутрин, когато сте отворили своя интернет браузър, за да влезете на сайта на New York Times, данните са били изпратени до десет фирми, включително и на дъщерни дружества на Microsoft и Google, на множество сайтове, които пазят историята за вашето посещение и на други малки рекламни фирми. Почти веднага тези фирми запаметяват информацията за вашите действия, извършени чрез браузъра ви и допълват вашия интернет профил, който се обновява всеки ден, пише Алексис Мадригал за списаниеThe Atlantic.

Всеки клик в интернет струва няколко цента на някого и огромен брой фирми желаят да се убедят, че всяка секунда от времето ви, прекарано в мрежата, им носи пари. Тридесет и шест часа, 105 предприятия следят всяко движение в интернет. Можете да съставите списък с фирмите, които следят вашите действия в мрежата, благодарение на приложението на Mozilla – Collusion, което ви изброява всички фирми, събиращи информация относно вас, или по-скоро за вашата виртуална самоличност.

Всъщност тези фирми не обвързват информацията с вашето име. Те само я използват, за да ви предложат реклами, на които има по-голям шанс да обърнете внимание. Когато търсите фирма за сватбен кетъринг и изведнъж изникват реклами за фирми, които нямат почти нищо общо. Тогава човек се чувства следен.

Трябва ли да се тревожим от факта?

Труден отговор. Въпреки че живеем във време, в което рекламата е приела най-различни форми, за първи път в историята на човечеството се събира толкова много информация за толкова много хора с единствена цел – рекламата да продава.

Повечето дебати относно защитата на личните данни се провеждат по-скоро от техническа гледна точка. Например научаваме, че Google e успял да проникне в настройките за поверителност на браузъра Safari. Или пък разбираме как Facebook ни следи благодарение на иначе тъй безобидния бутон - „Харесва ми“. Но зад всичко това се крие една плетеница от философски въпроси, които стоят в сърцето на войната между защитниците на неприкосновеността на личния живот и онлайн рекламата: Какво е анонимност? Какво е самоличност?

По принцип рекламодателите и рекламистите сключват обществен договор, според който рекламистите събират информация за определена група хора, наречена „целева група“, след това агенциите закупуват страници в посочените сайтове, за да достигнат до тези хора.

Секторът на онлайн рекламата се развива толкова бързо, че регулацията вече не е решение за цялата информация, която се разпространява чрез интернет. Проблемът е, че идеята за саморегулиране на сектора не отговаря на изискванията на обществото.

Алексис Мадригал от The Atlantic прави опити да прекрати следенето на информацията му в интернет чрез приложението Collusion. Оказва се, че единственото, което може да постигне човек, попълвайки формуляр за отказ, е всъщност да прекъсне заливащия го поток от реклами, но не и да спре подаването на информация.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.600 -0.03%
  • BGREIT 114.350 0.00%
  • BGTR30 546.050 -0.20%
  • BGBX40 130.580 -0.16%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1748 1.1749
  • GBP/USD 1.3168 1.3169
  • USD/JPY 113.9420 113.9540
  • USD/CHF 0.9873 0.9875
  • USD/CAD 1.2634 1.2635
  • AUD/USD 0.7804 0.7806
  • USD/BGN 1.6665 1.6668
Ask Bid
  • DOW JONES 23328.76 23332.76
  • S&P500 2574.72 2575.22
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5384.15 5386.15
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7532.40 7533.90
  • ПЕТРОЛ 51.85 51.90
  • ЗЛАТО 1275.26 1275.76
  • СРЕБРО 16.96 16.99

Видео