Приходите на българските онлайн медии за 2011 г.

7502
Приходите на българските онлайн медии за 2011 г.

През последните години всеки от нас е прочел доста за българските интернет медии. Класации – всякакви. Едни са за най-млада или най-стара интернет група, други за първата публична компания. Има и още по-абсурдни – за най-много служители, за най-много импресии и т.н.

Но, каквото и да си говорим, и то в тези трудни времена, всеки бизнес в края на годината гледа едно – единствено нещо: приходите му през годината и евентуалната печалба.

В интервю пред Forbes през изминалата седмица Стилян Шишков, създател и един от собствениците на Sportal.bg споделя, че по негови прогнозни данни групата му ще приключи годината с 3.4 млн. евро продажби, или близо 6.8 млн. лв.

Печалбата на компанията пък ще достигне близо 3 млн. лв., или точно толкова, колкото са реализирани през предходните две години – 2009 и 2010 г.

Само месец преди края на 2011 г. екипът на Profit.bg се зае с нелеката задача да прогнозира приходите от продажби и печалбите/загубите на останалите интернет играчи в България. Използвани са данни от предадените отчети за изминали години, публично налични такива и информации от самите компании.

Прогнозата ни е, че в края на годината НетИнфо ще отчете 6.1 млн. лв. продажби и 1.9 млн. печалба за 2011 г., докато Инвестор БГ ще увеличи леко приходите си, до 3.8 млн. лв. (Не правим прогноза за печалбата на компанията, тъй като книжата й се търгуват на Българска фондова борса, подобно и на Уеб Медия Груп).

От своя страна Dir.bg и Икономедиа ще завършат настоящата година с предполагаеми продажби от 3.1 и 2.1 млн. лв. и печалби от 700 и 200 хил. лв., а Дарик с 1.9 млн. лв. приходи от продажби и 450 хил. лв. прогнозна печалба само от интернет дейност.

NEG се очаква да приключи годината с приходи от 1.6 млн. лв., докато mail.bg, Webground и Уеб Медия Груп ще имат приходи от респективно 700, 600 и 500 хил. лв. Последните по всяка вероятност ще отчетат печалба от 100 хил. лв. за NEG и Mail.bg и 200 хил. лв. за Webground.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

# 0
22:10 | 22 October 2014
Each of the troopers appeared to be in their early 20s, with many wearing European soccer tops. Some of the militants wore black loose pants and shirts, most of them got sandals or turn flops.\r\n http://www.baggetta.lfchosting.com/aplusdownload.htm
Raja
# 1
02:06 | 18 June 2012
I've been looking for a post like this froever (and a day)
Etta
# 2
07:12 | 18 December 2011
Right on-this helped me sort tihgns right out.
Kindsey
# 3
04:12 | 18 December 2011
Times are changing for the better if I can get this oinlne!
Друг път
# 4
23:12 | 4 December 2011
Стилян Шишков е собственик на този сайт и си прави сам статистиките. Това е то - да си купиш медия и после да си пишеш сам за себе си, че си най-голям, най-богат и т.нат. Типично български комплексарски подход. Що за неверни данни, направо смях... Ако поне малко някой разбира от уеб реклама, тези цифри ще му се сторят като вица на годината :))))
Дедка
# 5
16:12 | 1 December 2011
Да, по коментарите по-долу си личи защо цялата държава сме на това ниво - много капацитети, а никой няма представа за какво иде реч. Първо, ??, "не виждам от къде другаде могат да им дойдат приходите? "? ТИ добре ли си? Приходите им идват от продажба на реклама, не от онлайн магазини. + повечето импресии не означават, че повече им струва рекламата, а че имат много по-голям инвентар за продаване - все пак импресиите са основното "нещо", което сайтовете продават. От своя страна пък голям брой импресии невинаги означава много посетители - примерно форумите, в които един човек генерира в десетки пъти повече импресии от един новинарски сайт например. Това с "да има публичен брояч" съвсем цепи мрака! Нали на пазара има 2 независими одитора на интернет трафика в момента?!? Какви публични броячи, какви 5 лева, човек? Иначе не бих се учудил МСКи да продават най-много. В крайна сметка продават групите с най-силен и най-агресивен sales екип, а не тези с най-многото импресии. Да не припомняме колко години bg-mamma е имал хиляди импресии, преди някой да започне да ги монетаризира...
xxx
# 6
16:12 | 1 December 2011
Ами ако видиш рекламите в Sortal, мисля че трябва да ти стане ясно, че може и да е само за този сайт...То ти като влезнеш в сайта - реклами бълват отвсякъде... ;)
xxx
# 7
16:12 | 1 December 2011
Ами ако видиш рекламите в Sortal, мисля че трябва да ти стане ясно, че може и да е само за този сайт...То ти като влезнеш в сайта - реклами бълват отвсякъде... ;)
хаха
# 8
17:11 | 29 November 2011
Абе нали всички се мерят в Гемиус бе, колко сте прости.......
до ?? - импресии - Да , но КЪДЕ СА ???
# 9
16:11 | 29 November 2011
всеки уважаващ себе си сайт следва да има публичен брояч!!! ако има какво да се види - ЩЕ ГО ИМА НА ВИДНО МЯСТО !!! ------------- а сетете се ЗАЩО нямат броячи ??? а това че се харчат пари за реклама БЕЗ публична информация за интереса към даден сайт..........говори за нивото на рекламодателите ! ------------- всъщност ........прекалено много са българите в БГ - това е проблема ;)
??
# 10
15:11 | 29 November 2011
Хубаво е, че явно всички имаме обширни познания по икономика, бизнес и маркетинг, за да може да се получи смислена дискусия... Лесно е да си чакаме заплатката всеки месец в левчета, без да ни интересува откъде идва... Всъщност - може и да си прав/а в отговора - ако работя във фабрика за консерви няма да ме интересува броя импресии/кликове/уникални посещения, а броя произведени и продадени консерви. Как не се сетих по-рано :Д Anyway, отивам да си чета лекциите по ИМ и няма да занимавам повече капацитети като вас с невежеството си ;)
do ??
# 11
14:11 | 29 November 2011
v kraja na meseca da ne si poluchavas zaplatata i bonusa v impresii ili unikalni posetiteli?
??
# 12
13:11 | 29 November 2011
Хора, от първото изречение ме отказахте да чета нататък... Как може класация за най-голям брой импресии да бъде абсурдна?? Това си е доста важен фактор в интернет маркетинга, който определя всичко останало - колкото повече импресии => толкова по-лесно откриваем/ посещаем е сайта =>толкова повече фирми ще искат да инвестират в реклама там=> толкова повече може да струва рекламата. Тези неща определят в края на годината колко ще са приходите от продажби на реклами в този сайт. А при условие, че разгледаните сайтове (поне повечето) не съм намирала да имат он-лайн магазин, от който да продават нещо, не виждам от къде другаде могат да им дойдат приходите?
Георги
# 13
13:11 | 29 November 2011
Много добра статия, браво!
Миа
# 14
12:11 | 29 November 2011
Убедена съм че числата не са реални, но дори и да се разминават 15-20% показателите са интересни.
dabeda
# 15
12:11 | 29 November 2011
MSK, Sportal, i za vsichkite im ostanali saitove triabva da e. inache e nevuzmojno
za
# 16
11:11 | 29 November 2011
za MSKEYGROUP obshto li stava vupros 4e e na 1-vo mqsto? zashtoto ne mi izglejda realno tova da sa pe4albite samo na saita sportal.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg